Музичне мистецтво 1 клас
Конспекти уроків

Урок 22

Це — моя Україна


Мета уроку: пояснити різницю між композиторськими і народними піснями. Познайомити з прикладом композиторської музики в народному дусі. Розвивати в школярів здатність осмислено й емоційно сприймати музику, збагачувати слухацький досвід. Засобами музики здійснювати патріотичне виховання учнів.

Очікувані результати: учні мають уявлення про народні й композиторські пісні, наводять приклади композиторської музики в народному дусі, виразно співають, ритмічно рухаються під музику, створюють ритмічний супровід до музики.

Обладнання:      

Тип уроку: комбінований; поглиблення теми, засвоєння нових знань.

Домінанти уроку: 

— пісні народні і композиторські;

— композиторська музика в народному дусі.


1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

кількість за списком _____,

кількість присутніх на уроці _____,

відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.


2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання пісні А. Філіпенка «Ой заграйте, дударики» у виконанні дитячого хору.

2.2. Музичне привітання. Розспівування.

2.3. Бесіда з учнями за темою уроку.

2.4. Виконання вивчених пісень про рідний край («Облітав журавель» Б. Фільц та інші).

.5. Розучування пісні «Маленькі наші ноги» (муз. В. Гребенюка) або «Це моя Україна» (муз. М. Ведмедері).

2.6. Бесіда про народні і композиторські пісні.

2.7. Виконання в русі вивчених українських народних пісень.

2.8. Виконання танцювальних рухів під пісню «Ой заграйте, дударики» або «Веселі черевики» (муз А. Філіпенка).

2.9. Слухання «Народного танцю» М. Скорика.

2.10. Виконання творчого завдання.

2.11. Узагальнення матеріалу.

2.12. Вихід із класу під мелодію пісні В. Гребенюка «Маленькі наші ноги» (або на розсуд учителя).


ЦЕ МОЯ УКРАЇНА

Вірші А. Камінчука

Музика М. Ведмедері

 

 


3. Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Повторення матеріалу попереднього уроку.

3.4. Виконання вивчених пісень про рідний край, українських народних пісень.


4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда.

Композиторська музика іноді дуже схожа з народною, що недивно, адже композитори вчаться на музиці свого народу, вивчають її особливості. Ці приклади вчать і нас любити свою Батьківщину, свій народ, викликають бажання вивчати його культуру.


5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Бесіда про народні й композиторські пісні.

5.2. Розучування пісні «Маленькі наші ноги» (муз. В. Гребенюка) або «Це моя Україна» (муз. М. Ведмедері).

5.3. Виконання танцювальних рухів під пісню «Ой заграйте, дударики» (муз. А. Філіпенка).

5.4. Пояснення поняття «композиторська музика в народному дусі».

5.5. Слухання «Народного танцю» М. Скорика.

Визначення особливостей музики.


6. Узагальнення та закріплення знань

— Що нового дізналися учні про музику?

— Чим відрізняються народні й композиторські пісні?

— Що таке «музика в народному дусі»?

— За бажанням — завдання в «Робочому зошиті з музичного мистецтва».


7. Підбиття підсумків уроку

Музика про рідний край вчить нас любити свою Батьківщину, рідну землю, свій народ.


8. Домашнє завдання

Слухати музику.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити