МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО 2 КЛАС
ПОУРОЧНІ ПЛАНИ

Урок 10. НАСТРОЇ, ПОЧУТТЯ, ДУМКИ В МУЗИЦІ


Вступ

На минулому уроці ми говорили, що життя людини є основою створення музики. Але ж в одному творі показати його неможливо. Музика відображає переважно почуття, думки людини, її настрій. Ось, наприклад, як у пісні „Любіть Україну”?, що ми почали вивчати на минулому уроці.

У ній поет Володимир Сосюра та композитор Микола Ведмедеря виразили своє ставлення до Батьківщини: любов, повагу, вдячність.

Почуття, висловлені в пісні, близькі кожному з нас.

Сьогодні ми її повторимо та виконаємо.


Продовження розучування пісні „Любіть Україну”

Караоке. Пісня „Любіть Україну”


Слухання. Л. Бетховен

Чи можна в одному творі висловити протилежні відчуття? Звичайно ж, адже людина досить часто вагається. Приймаючи те чи інше рішення, зважуючись на вчинок, ми змушені аналізувати різні думки, зазирати в майбутнє, думати про можливі наслідки наших дій. Це притаманне людині з давніх-давен.

Наприклад, не сучасний, але всім відомий композитор Людвіг Бетховен так відобразив свої почуття в наступному творі.

Прослухайте його і спробуйте дати власну назву.


Аналіз прослуханого твору

Твір Л. Бетховена називається „Весела. Сумна”. У ньому ми почули два настрої, але три частини.

Як композитор розділив настрої в частинах?

Що він цим хоче нам сказати?


Завдання

Який із відомих вам композиторів є автором музики до пісні „Любіть Україну”?

Скільки частин має музичний твір Людвіга Бетховена „Весела. Сумна”?

Назвіть ваші найулюбленіші пісні. Що вас у них привабило?


Підсумки

Сьогодні на уроці ми переконалися, що в кожному музичному творі передаються передусім почуття, думки та настрій людини. Побачили ми це на прикладі пісні „Любіть Україну” та творі Людвіга Бетховена „Весела. Сумна”.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити