МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО 2 КЛАС
ПОУРОЧНІ ПЛАНИ

Урок 23. ПОДОРОЖ ІЗ МАРШЕМ


Вступ

Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хатку відібрала,

Все в хатинці поламала.

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув.

Цей віршик близький до теми опери Миколи Лисенка „Коза-дереза”. Сьогодні ми розучимо пісню Лисички з цієї опери.


Демонстрація пісні Лисички з опери М. Лисенка „Коза-дереза”

Розучування пісні Лисички

Караоке. Пісня Лисички


Бесіда перед слуханням. Ж. Бізе. Марш Тореадора

Продовжимо нашу подорож із маршем. Марш, що звучить в опері, відрізняється від маршу в балеті. В опері марш зазвичай має більш пісенний характер, а в балеті – більш танцювальний.

Прослухайте уривок із твору французького композитора Жоржа Бізе і визначте: опера це чи балет.

Поміркуйте, який характер маршу.


Слухання. Ж. Бізе. Марш Тореадора


Аналіз прослуханого твору

Прозвучав марш Тореадора з опери Жоржа Бізе “Кармен”.

В операх головним “китом” – є пісня, оскільки в них не говорять, а лише співають. У всіх операх, крім пісенної, є ще й танцювальна та маршова музика.


Завдання

Який відомий український композитор перетворив казку про козу-дерезу на дитячу оперу?

Чим відрізняється використання маршу в опері та в балеті?

Назвіть автора маршу Тореадора з опери „Кармен”.

Поміркуйте, що хотів змалювати композитор своєю музикою


Підсумки уроку

Сьогодні на уроці ми продовжували подорож разом із третім „китом” музики – маршем, розучили „Пісню Лисички” Миколи Лисенка та послухали марш Тореадора з опери Жоржа Бізе „Кармен”.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити