МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО 2 КЛАС
ПОУРОЧНІ ПЛАНИ

Урок 3. ПІСНЯ


Вступ

Пісень незчисленна кількість. Вони можуть звучати за різних життєвих обставин. Є пісні сумні і веселі, дитячі і дорослі, народні і спеціально вигадані композиторами, про природу і про людей.

Про кого ми співатимемо сьогодні? Послухайте вірш і здогадайтеся:

А ви бажаєте старанно вчитись,

писати грамотно, науки всі вивчать,

натхненно, наполегливо трудитись

й про все на світі пісеньки співать?

Наступна пісня буде про школярів! Прослухайте пісню Філарета Колесси „Школяр”, а потім – розпочніть її розучування.


Демонстрація пісні „Школяр”

Розучування пісні „Школяр”


Розповідь про пісню Л. Бетховена “Бабак”

Мелодія складається зі звуків різної висоти і тривалості: низьких і високих, довгих і коротких. Під час слухання наступного твору зверніть на це увагу.

Ми слухатимемо пісню Людвіга Бетховена “Бабак”. Слова до неї написав німецький поет Йоганн Гете. Твір розповідає про нелегке життя мандрівного музиканта, з яким ділить горе і радість маленьке звірятко – бабак.

Вслухайтеся в зміст цієї скромної, але внутрішньо багатої пісні, відчуйте її красу.


Слухання. Л. Бетховен. “Бабак”


Аналіз прослуханого твору

Пісня „Бабак” має сумний характер. Надзвичайно проста і водночас виразна мелодія передала стан душі мандрівного музиканта, його смуток і доброту. Спів супроводжувався музичним інструментом фортепіано, який зображував звучання шарманки.


Завдання

Який настрій пісень про школу?

З чого складається музична мелодія?

На якому музичному інструменті Л. Бетховен передав звучання шарманки в пісні „Бабак”?


Підсумки уроку

Сьогодні на уроці ми дізналися, що мелодія складається зі звуків різної висоти і тривалості, а також прослухали пісні „Школяр” та „Бабак”.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити