УРОКИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В 2 КЛАСІ - за підручником О. Лобової - 2013 рік

Перший семестр. СВІТ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ (16 год)

Урок 9. Тема: Розповідає музика

Мета: ознайомити учнів зі змістовим і емоційним багатством музики; дати уявлення про людину як провідний образ у музичному мистецтві.

Загальне спрямування навчального матеріалу 2 чверті — зміст музичних творів — розкривається у темах, присвячених музичним образам людини, природи, казки, виражальним і зображальним можливостям музики.

Урок розпочинається з формування в учнів загального уявлення про розмаїття світу музики. Уведення до теми відбувається за допомогою ілюстрацій, які зображають розмаїття світу, що оточує дитину (с. 36). Школярі згадують і наводять приклади музичних творів, у яких відображено події життя і почуття людей, образи тварин, рослин, іграшок...

Широту змістового діапазону музики у цікавій формі розкриває вірш «Розповідає музика», в якому учні мають додати пропущені слова (ріка, сонце, квітку, сніг, вікном, Україну, музика) за малюнками. Наприклад:

Розповідає музика,

про все, що є на світі!

Як вдалину біжить ріка,

милуючись у літі.

Як сонце в синіх небесах

промінням землю гріє,

про кожну квітку у лісах,

про спогади та мрії.

На основі змісту вірша діти разом з учителем роблять висновок про розмаїття змісту музичного мистецтва.

Наступні завдання присвячено розкриттю образу людини у музиці. Для розучування запропоновано українську народну пісню «Українка я маленька», що розкриває внутрішній світ узагальненого образу дівчинки-патріотки. Аналізуючи твір, звертаємо увагу на роль музики і тексту у створенні «музичного портрету» маленької українки.

Наступний текст підводить дітей до нового, більш складного етапу опрацювання теми — створення образу людини в інструментальній музиці. Вчитель наголошує, що музика «без слів» спроможна влучно передавати зовнішність, характери, думки та почуття дітей і дорослих.

Прикладом цього є твір Д. Кабалевського «Три подружки». Діти слухають музику (за бажанням — без оголошення назв), визначають «музичні портрети» подружок, описують характер кожної частини. За допомогою вчителя доходять висновку, що внутрішній світ людини є найголовнішою та найскладнішою темою музичного мистецтва.

Домашнім завданням за темою уроку може бути визначення змісту музики, прослуханої в позаурочний час.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити