УРОКИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В 2 КЛАСІ - за підручником О. Лобової - 2013 рік

Перший семестр. СВІТ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ (16 год)

Урок 11. Тема: Музика і казка

Мета: розширити уявлення учнів про казкові образи музичного мистецтва.

Тему присвячено різноманітним зв'язкам музичного мистецтва з казкою. Тому в її змісті фігурують вокальні й інструментальні твори» написані на казкові сюжети; дидактична казка про музику; музика, створена до казок...

Розпочати урок доцільно бесідою про казки та пригадуванням відомих дітям музичних творів казкової тематики. В їх числі — інструментальні п'єси «Баба-яга» П. Чайковського і «Дід Мороз» Р. Шумана; опери-казки М. Коваля «Вовк і семеро козенят» та «Коза-Дереза» М. Лисенка; балет «Попелюшка» С. Прокоф’єва; пісня В. Верменича «Запросини Діда Мороза» і музика з мультфільмів (один з таких творів можна використати під час входу до класу).

У вступному тексті на с. 44 зроблено акцент на казкових операх М. Лисенка, а для слухання пропонується новий фрагмент з опери «Коза-Дереза». Доцільно запропонувати школярам пригадати й розучену в 1 класі «Пісню Лисички», виконання якої слугуватиме також меті розспівування.

Для розучування вміщено пісню сумського композитора Сергія Дяченка, написану за змістом української народної казки «Круть і Верть». Під час ознайомлення з піснею доцільно провести бесіду щодо сюжету казки, виховний потенціал якої спрямовано на формування у дітей старанності, працьовитості, чесності...

Зміст пісні дає змогу виконати її у ролях. Це є корисним й зважаючи на те, що приспів (його виконання можна доручити солістам) написано у більш високій теситурі. Серед інших технічних труднощів роботи над твором — розспівування окремих складів і вельми швидкий темп виконання.

Наступний етап опрацювання теми — дидактична казка «Як Ведмідь навчився співати». Щоб прочитати її, учні мають підставити назви нот замість зображень краплинок в окремих словах, наприклад:

Зміст казки заохочує учнів скласти її продовження: розповідь, як пташка вчила ведмедя співати.

Тема співу продовжується під час виконання практичних завдань на с. 47. Школярі пригадують відомі їм пісні з музичних казок і мультфільмів і проводять конкурс на їх виконання (сольне або групове) з оплесками, рухами, ритмічним супроводом на дитячих музичних інструментах.

Домашнє завдання полягає у перегляді музичних вистав, казок або мультфільмів, під час якого слід звернути увагу на виховний зміст твору та роль музики у розкритті казкового сюжету.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити