УРОКИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В 2 КЛАСІ - за підручником О. Лобової - 2013 рік

Другий семестр. МОВА ТА РОЗВИТОК МУЗИКИ (19 год)

Урок 6. Тема: Мелодія — душа музики

Мета: дати уявлення про мелодію як провідний елемент музичної мови; з’ясувати зв’язок мелодії та супроводу.

Уведення до теми відбувається за допомогою вступного вірша- загадки. Можна запропонувати дітям висловити свої припущення, про що у ньому йдеться, а також повідомити, що правильну відповідь «сховано» у ребусі.

У ході евристичної бесіди актуалізуємо зміст поняття мелодія, звертаємо увагу на назву теми та з'ясовуємо, чому мелодію називають душею музики. Про провідну роль мелодії у музичній мові свідчить наявність численних музичних творів з відповідною назвою. Запропонована для слухання п’єса «Мелодія» А. Рубінштейна демонструє яскравий зразок співучої, гнучкої, виразної мелодичної лінії.

Більш детальне — дещо «технічне» — ознайомлення з мелодією як провідним елементом музичної мови відбувається під час розучування поспівки «Вгору підіймайся...». Відповідно до вербального змісту, мелодія поспівки розгортається у поступовому висхідному та низхідному русі.

Принагідно надаємо учням загальні відомості щодо інших можливих варіантів руху мелодії (горизонтального та хвилеподібного), усвідомити які допоможуть графічні зображення:

За бажанням, вчитель може звернути увагу дітей на закономірності між висотою звука та розміщенням ноти (чи графічного зображення): чим вищий звук, тим вище його записано, і навпаки. Слід нагадати учням, що визначена (точна) висота є головною особливістю музичних звуків.

Зважаючи на наближення свята 8 Березня, для розучування запропоновано пісню В. Верменича «Вишиванка» на слова М. Сингаївського. Аналізуючи віршований текст, звертаємо увагу на його повторення у другій половини кожного куплету. Відповідно до змісту твору для досягнення плавного кантиленного звучання можна порівняти спів з тим, як майстриня-вишивальниця тягне за голкою довгу, гладеньку ниточку.

Розучування пісні а капела продовжуємо виконанням у супроводі. Це дасть учням змогу простежити й відчути провідну роль мелодії та, разом з тим, важливе збагачувальне значення акомпанементу.

Практичне закріплення понять мелодія та акомпанемент відбувається під час слухання п’єс «Перша втрата» Р. Шумана та «Роздуми» С. Майкапара. Музичне сприймання попереджаємо творчим завданням: передбачити за програмною назвою, який характер матиме музика п’єс.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити