УРОКИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В 2 КЛАСІ - за підручником О. Лобової - 2013 рік

Другий семестр. МОВА ТА РОЗВИТОК МУЗИКИ (19 год)

Урок 15. Тема: Казкові тембри голосів

Мета: ознайомити другокласників з розмаїттям тембрів співочих голосів і важливістю тембрового розвитку у вокальній музиці.

Уведення до теми відбувається за допомогою вже відомого учням твору — опери М. Коваля «Вовк і семеро козенят», фрагмент якої можна використати під час входу до класу. На цій основі організовуємо актуалізацію знань щодо тембру як елементу музичної мови та засобу виразності в інструментальній і вокальній музиці.

Для закріплення та поглиблення знань пропонуємо учням слухання фрагментів з опери К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник», які демонструють голоси різних персонажів (Лисички, Котика, Півника), а відповідно й різні співочі тембри. У ході евристичної бесіди спонукаємо школярів до висновку про тембр як провідний «розпізнавальний знак» співацького голосу.

Цю ж думку проводимо під час роботи над поспівкою «У весняному ліску», де імітується «пісенька» зозулі. Розучити мелодію учням допоможе запис поспівки за допомогою листочків-нот:

Виражальну та зображальну роль тембру можна проілюструвати на матеріалі п’єси М. Сільванського «Пташка і кицька». Під час слухання твору пропонуємо учням (усім разом або почергово групами) показувати рухами персонажів п’єси, відповідно до характеру звучання музики. На уроці це завдання виконує функцію рухливої хвилинки та може бути використане як після, так і до розучування поспівки.

Завершуємо урок ознайомленням з піснею «Веснянка» (муз. М. Ведмедері, сл. К. Перелісної). При розучуванні мелодії домагаємося точного інтонування квартових і секстових стрибків, ритмічно правильного виконання синкопованих тактів, а також легкого та прозорого звучання пісні. За бажанням діти можуть під час вокальних пауз (між фразами) імітувати рухами гру на сопілці.

Наприкінці навчальної теми подано гру «Впізнай мене», дидактична мета якої — первинна діагностика і розвиток тембрового слуху школярів. Для ознайомлення учнів з грою доцільно провести її у класі (причому зробити це можна на будь-якому етапі уроку), а потім запропонувати аналогічне завдання для домашнього виконання.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити