УРОКИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В 2 КЛАСІ - за підручником О. Лобової - 2013 рік

Перший семестр. СВІТ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ (16 год)

Урок 2. Тема: Що таке музика

Мета: актуалізувати й поглибити знання учнів щодо музичного мистецтва та його ролі у житті людини; поглибити уявлення про основні різновиди музичних творів (вокальні й інструментальні; пісенні, танцювальні та маршові).

Діти входять до класу під звучання пісні «До побачення, літо!». Такий традиційний прийом — вхід під музику, яка звучала на попередньому уроці, і вихід під новий твір — є доцільним для використання на уроках музичного мистецтва, оскільки добре зарекомендував себе у шкільній практиці.

Наразі звучання пісні нагадає школярам зміст минулого уроку, важливою складовою якого було зіставлення звуків природи і звуків музики. На такому порівнянні ґрунтується зміст вступного вірша на с. 8 підручника.

Під час обговорення вірша учні з’ясовують сутність музики як мистецтва (див. «Словничок») і розповідають про її роль у власному житті. Разом з учителем діти доходять висновку, що міститься в останньому стовпчику вірша:

Може, живе вона в серці людини,

не замовкаючи ні на хвилину?

В ній — світ природи, думки, почуття...

Музика — частка людського життя.

У цьому контексті доцільним є наступне звернення до колискової — найпершого музичного твору в житті кожної людини. Для ознайомлення запропоновано «Колискову* українського композитора Якова Степового.

Діти слухають музику з пластичним інтонуванням, визначають її характер і спосіб виконання. На прикладі цього твору актуалізуємо поняття про вокальну та інструментальну музику. Також звертаємо увагу на те, що цей твір — зрозумілий і близький сучасній дитині — було написано близько століття тому. Поринути в атмосферу тих часів учням допоможе ілюстрація відповідного змісту.

Інший твір цього ж періоду — пісня «Школяр» зі «Шкільного співаника» Філарета Колесси. Слухання й аналіз пісні можна доповнити її розучуванням (за бажанням учнів). Продовжити шкільну тематику доцільно виконанням раніше розучених вокальних творів про школу.

Наступний етап уроку передбачає актуалізацію знань учнів про пісню, танець і марш (за допомогою вірша та малюнків на с. 11), проведення відповідної рухливої вікторини та розповідь учнів про місце пісенної, танцювальної та маршової музики в їхньому житті.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити