Уроки музики 5-8 класи

7 КЛАС


Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 33

Тема уроку. Особливості метричної побудови. Змінний розмір. Розучування пісні В. Івасюка ”Водограй”.

Слухання музики. А. Кос-Анатольський. Концерт для арфи з оркестром


Мета уроку: закріпити з учнями поняття „змінний розмір” та його застосування у музичних творах; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-запис, нотний текст пісні, портрет композитора.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

Щоб тобі, дівчино мила,

Вони красно грали.


Приспів:

Ой водо-водо, грай, для нас грай,

Танок свій жвавий ти не зупиняй,

За красну пісню на всі голоси,

Що хочеш, водограю, попроси.

Струни дає тобі кожна весна,

Дзвінкість дарує їм осінь ясна.

І ми зіграєм на струнах твоїх —

Хай розіллють вони радісний сміх.


1. Вступна бесіда.

— Що ви знаєте про В. Івасюка?

— Яку пісню ми вчили? („Балада про мальви”).

Сьогодні ознайомимось з піснею „Водограй”. Ця пісня спільно із „Червоною рутою” В.Івасюка вперше прозвучала на телефестивалі „Пісня — 71” і завоювала славу, яка стала тріумфом молодого митця. Вона звучала по радіо, телебаченню, її друкували в газетах, журналах.

Задум „Водограю” — укласти мелодію Косівського водоспаду „Гук” і створити на пісню. Темп пісні різко зростає, і чим швидше падає вода, тим він прискорюється. Темпо-ритм, танцювальна мелодія приспіву „Водограю” коломийковий розмір — на все це надихнули композитора природа і рідний край, який він дуже любив.

2. Художній показ пісні.

3. Розучую пісню за нотним текстом, звертаючи увагу на синкопований ритм та ноти з крапкою, дихання, дикцію, чистоту інтонування.


V. Слухання музики.

1. Бесіда.

Анатолій Кос-Анатольський — український композитор та педагог. Народився у 1909 р. у м. Коломия на Івано-Франківщині. Професор Львівської консерваторії. Як і інші композитори, збирав та обробляв українські народні пісні та використовував у своїх творах. Писав музику до драматичних вистав, хорові твори, оперу „Назустріч сонцю”, балети, оперету „Весняні грози”.

Особливої уваги заслуговують його концерти.

—   Що таке концерт? (Концерт — це жанр віртуозного за характером твору для соліста з оркестром).

—    Чиї концерти ви слухали?

—    Мотиви яких пісень використав П. Чайковський у І концерті для фортепіано з оркестром?

—    Який концерт Е. Гріта ви слухали?

2. Послухайте Концерт для арфи з оркестром А.Кос-Анатольського. Чи знайдете в ньому теми народної музики, на основі якої побудований великий концертний твір? (Діти слухають твір).

3. Характеристика прослуханого.


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити