Уроки музики 5-8 класи

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ - 8 КЛАС


 

8 клас

 

 

№ п/п

Тема та зміст уроку

Кількість годин

Дата

 

І семестр

Тема. Відлуння епох у музичному мистецтві.



1.

Стилі та напрями в мистецтві. Бароко. Слухання музики. И. С. Бах. Токата і фуга ре мінор. Повторення вивчених у 7 класі пісень. Ритмічний рисунок пісні. «Здрастуй ,світ», муз. Л.Квінт. Розучування пісні.



2.

Стилі та напрями в мистецтві. Класицизм. Слухання музики. Л. Бетховен. „Місячна соната” (№ 14). Ритмічна вправа. Робота над піснею „Здрастуй, світ” Л.Квінг.



3.

Стилі та напрями в мистецтві. Романтизм. Слухання музики. Й. Штраус. „Полька-піцикато”. Розучування пісні „Моя стежина” П. Майбороди. Основні складові мелодії (мотив, фраза, речення). Спів вправи.



4.

Засоби композиційної побудови твору. Слухання музики. J1. Ревуцький. Фінал. Симфонія № 2. Запис мелодії під диктовку вчителя (поділ на такти, визначити мотив, фразу, речення, період). Робота над піснею „Моя стежина” П. Майбороди. Музичний розвиток, найменша музична форма, період і розвиток у великому музичному творі.



5.

Зміст. Жанр. Стиль. Р. Щедрін. „Кармен-сюїта”. Ж-Бізе. „Хабанера” з опери „Кармен”. Розучування пісні. „Пісня про вчительку” П. Майбороди. Елементи музичної мови (ритм, темп).



6.

Пізнавальна функція мистецтва. Й. С. Бах. Арія альта із меси „Пристрасті за Матвієм”. Е.Віла-Лобос. Арія з „Бразильської бахіани” № 5. Робота над піснею „Пісня про вчительку”. Що і як передає музика.



7.

Поєднання стилів різних епох композиторами сучасності. Слухання музики. А. Шнітке. Сюїта в старовинному стилі. І. Шамо. „Києве мій”, розучування пісні. Зміст музичних творів.



8.

Музика минулого і сучасність. Підсумковий урок . Тематичне оцінювання.



9.

Стиль. Джаз. Імпровізація. Імпровізаційний розвиток. В. Івасюк „Червона рута”, розучування пісні. Слухання музики. Негритянський спірічуелс „Молитва”, Л. Армстронґ. „Блюз західної околиці”.



10.

Стилі та напрями в естрадній музиці. Ритмічна двоголоса вправа у розмірі 2/4. Словесна та музична мова. Робота над піснею „Червона рута” В. Івасюка. Слухання музики. Шарль Дюмон. „Ні, я ні за чим не жалкую”, Джо Дассен „Бабине літо”.



11.

Зарубіжна естрадна музика. ABBA, Bitlz, BONY - М. Душевний спів і музичне мистецтво. „Вчора” („Yesterday”) Дж. Леннон, П. Маккартні, розучування пісні. Слухання музики. Елвіс Преслі. „Все гаразд, мамо”, Квартет «Bitlz» Girl(.Дівчина”).



12.

Естрадна масова пісня. Музика і наша свідомість. „Yesterday” — виконання пісні. Слухання музики. Р. Паулс. „Маестро”, І. Дунаєвський. „3 піснею в життя”.



13.

Народна пісня — основа української естради. Гармонічні співзвуччя в українській пісні. В. Островський „Мрії юності” — розучування. Слухання музики. „Ой у гаю при Дунаю”, українська народна пісня у виконанні тріо Мареничів. „Там, де ятрань круто в’ється” — А. Солов’яненко, „Ой прийшла весна” у виконанні Н. Матвієнко.



14.

Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею „Мрії юності”. Слухання музики. Ф. Лей. „Історія кохання”, „Ми — чемпіони” — рок-групи „Квін”, П. Моріа „Млин”. „Тиша навкруги” А. Богачука у виконанні тріо Маренич.



15.

Українська естрадна пісня. Поєднання музики та поезії. (Сюїта „Веснянки” М. Вериківського). Розучування „В Вифлеємі новина”, колядка. Слухання музики. В. Івасюк „Два перстені”, „Пісня буде поміж нас”, „Я піду в далекі гори”.



16.

Відлуння епох у музичному мистецтві. Узагальнюючий урок. Духовна обрядова музика. Запитання і завдання. Т. О.



 

II семестр

Тема. Музика в діалозі з сучасністю.



17.

Звукова палітра — засіб вираження характерних рис. Музика — слухання — уява (Р. Шуман. „Сміливий вершник”). Розучування пісні М. Катричка „Хуртовина”. Слухання музики. Дж. Верді. Пісенька Герцога з опери „Ріголетто”



18.

Зображальні функції оркестру в оперному жанрі. Музика і зорові враження. Робота над піснею „Хуртовина” Слухання музики. Р. Вагнер. „Політ валькірій” з опери „Валькірія”.



19.

Синтез музики з іншими видами мистецтва. Програмний зміст музичних творів. „Хай цвіте червона калина” — розучування пісні, сл. і муз. М. Шапошника. Слухання музики. С. Прокоф’єв. Балет „Ромео і Джульєтга” — „Танець дівчат з ліліями”, „Монтеккі і Капулетті”.



20.

Програмно — зображальна музика. Музика та звукові ефекти. „Хай цвіте червона калина” — виконання. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта „Шахерезада” (фрагмент).



21.

Синтез музики та живопису. Програма музичного твору. Розучування пісні ,Два кольори” О. Білаша. Слухання музики. Л. Грабовський. „Симфонічні фрески” за картинами Б. Пророкова.



22.

Жанрові різновиди. Симфоджаз. Жанри та форми музики. О. Білаш „Два кольори” — виконання. Дж. Гершвін. Рапсодія в стилі блюз.



23.

Жанри музики. Оперета. Штраус. Кальман. Дунаєвський. Музичний розвиток (пр. „Щедрик”). Розучування пісні Г. Гладкий „Заповіт”. І. Кальман. Арія Містера Ікса з оперети „Принцеса цирку”.



24.

Класична оперета. І. Дунаєвський. Оперета „Вільний вітер”, „Пісня про Одесу”. Виклад теми музичних творів. Робота над піснею „Заповіт”.



25.

Авангардизм і постмодернізм. „Кіч-музика” В. Сільвестров. Розвиток теми музичних творів. Розучування пісні П. Майбороди „Рідна мати моя”.



26.

Музика в діалозі з сучасністю. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина. Т. О.



27.

Життєве призначення музичних творів. Л. Бетховен. Ода „До радості” з IX симфонії. Абсолютна величина. Музичний стрій. Розучування пісні О. Білаша „Ясени”.



28.

Камерно - інструментальна музика. Соната. Л. Бетховен. Соната № 8 („Патетична”). Енгармонічно рівні звуки. „Ясени” о. Білаша — робота над піснею.



29.

Музичні жанри. Кантата. Слухання. М. Лисенко. Кантата-поема „Б’ють пороги” (II і IV епізод). Хоровий спів. К. Молчанов „Журавлина пісня” — розучування.



30.

Камерна музика. Романс.Фантазія. Слухання. М. Лисенко. Романс „Безмежнеє попе”, Фантазія для скрипки з фортепіано. Діапазон співочих голосів. Робота над піснею „Журавлина пісня” К. Молчанова.



31.

Музичні жанри. Концерт. Слухання. І Концерт для фортепіано з оркестром (І ч.) П. Чайковського. Головні ступені ладу (I, IV, V). „Родина” О. Злотника — розучування.



32.

Образ людини, світу у музиці. Слухання. П. Чайковський. VI симфонія „Патетична”. Головні тризвуки мажору і мінору. Робота над піснею „Родина” О. Злотника.



33.

Народність у музиці та жанрові зв’язки. Є. Станковим. Триптих для скрипки і фортепіано, „На Верховині” — слухання. Народна музика і фольклор. „Пісня на добро” І. Карабиця — розучування.



34.

Музичне мистецтво і сучасність. Повторення вивчених пісень. Підсумковий урок.







Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити