Уроки музики 5-8 класи
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ - 8 КЛАС
|
8 клас |
|
|
№ п/п |
Тема та зміст уроку |
Кількість годин |
Дата |
|
І семестр Тема. Відлуння епох у музичному мистецтві. |
||
1. |
Стилі та напрями в мистецтві. Бароко. Слухання музики. И. С. Бах. Токата і фуга ре мінор. Повторення вивчених у 7 класі пісень. Ритмічний рисунок пісні. «Здрастуй ,світ», муз. Л.Квінт. Розучування пісні. |
||
2. |
Стилі та напрями в мистецтві. Класицизм. Слухання музики. Л. Бетховен. «Місячна соната» (№ 14). Ритмічна вправа. Робота над піснею «Здрастуй, світ» Л.Квінг. |
||
3. |
Стилі та напрями в мистецтві. Романтизм. Слухання музики. Й. Штраус. «Полька-піцикато». Розучування пісні «Моя стежина» П. Майбороди. Основні складові мелодії (мотив, фраза, речення). Спів вправи. |
||
4. |
Засоби композиційної побудови твору. Слухання музики. J1. Ревуцький. Фінал. Симфонія № 2. Запис мелодії під диктовку вчителя (поділ на такти, визначити мотив, фразу, речення, період). Робота над піснею «Моя стежина» П. Майбороди. Музичний розвиток, найменша музична форма, період і розвиток у великому музичному творі. |
||
5. |
Зміст. Жанр. Стиль. Р. Щедрін. «Кармен-сюїта». Ж-Бізе. «Хабанера» з опери «Кармен». Розучування пісні. «Пісня про вчительку» П. Майбороди. Елементи музичної мови (ритм, темп). |
||
6. |
Пізнавальна функція мистецтва. Й. С. Бах. Арія альта із меси «Пристрасті за Матвієм». Е.Віла-Лобос. Арія з «Бразильської бахіани» № 5. Робота над піснею «Пісня про вчительку». Що і як передає музика. |
||
7. |
Поєднання стилів різних епох композиторами сучасності. Слухання музики. А. Шнітке. Сюїта в старовинному стилі. І. Шамо. «Києве мій», розучування пісні. Зміст музичних творів. |
||
8. |
Музика минулого і сучасність. Підсумковий урок . Тематичне оцінювання. |
||
9. |
Стиль. Джаз. Імпровізація. Імпровізаційний розвиток. В. Івасюк «Червона рута», розучування пісні. Слухання музики. Негритянський спірічуелс «Молитва», Л. Армстронґ. «Блюз західної околиці». |
||
10. |
Стилі та напрями в естрадній музиці. Ритмічна двоголоса вправа у розмірі 2/4. Словесна та музична мова. Робота над піснею «Червона рута» В. Івасюка. Слухання музики. Шарль Дюмон. «Ні, я ні за чим не жалкую», Джо Дассен «Бабине літо». |
||
11. |
Зарубіжна естрадна музика. ABBA, Bitlz, BONY - М. Душевний спів і музичне мистецтво. «Вчора» («Yesterday») Дж. Леннон, П. Маккартні, розучування пісні. Слухання музики. Елвіс Преслі. «Все гаразд, мамо», Квартет «Bitlz» — «Girl» (.Дівчина»). |
||
12. |
Естрадна масова пісня. Музика і наша свідомість. «Yesterday» — виконання пісні. Слухання музики. Р. Паулс. «Маестро», І. Дунаєвський. «3 піснею в життя». |
||
13. |
Народна пісня — основа української естради. Гармонічні співзвуччя в українській пісні. В. Островський «Мрії юності» — розучування. Слухання музики. «Ой у гаю при Дунаю», українська народна пісня у виконанні тріо Мареничів. «Там, де ятрань круто в’ється» — А. Солов’яненко, «Ой прийшла весна» у виконанні Н. Матвієнко. |
||
14. |
Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею «Мрії юності». Слухання музики. Ф. Лей. «Історія кохання», «Ми — чемпіони» — рок-групи «Квін», П. Моріа «Млин». «Тиша навкруги» А. Богачука у виконанні тріо Маренич. |
||
15. |
Українська естрадна пісня. Поєднання музики та поезії. (Сюїта «Веснянки» М. Вериківського). Розучування «В Вифлеємі новина», колядка. Слухання музики. В. Івасюк «Два перстені», «Пісня буде поміж нас», «Я піду в далекі гори». |
||
16. |
Відлуння епох у музичному мистецтві. Узагальнюючий урок. Духовна обрядова музика. Запитання і завдання. Т. О. |
||
|
II семестр Тема. Музика в діалозі з сучасністю. |
||
17. |
Звукова палітра — засіб вираження характерних рис. Музика — слухання — уява (Р. Шуман. «Сміливий вершник»). Розучування пісні М. Катричка «Хуртовина». Слухання музики. Дж. Верді. Пісенька Герцога з опери «Ріголетто» |
||
18. |
Зображальні функції оркестру в оперному жанрі. Музика і зорові враження. Робота над піснею «Хуртовина» Слухання музики. Р. Вагнер. «Політ валькірій» з опери «Валькірія». |
||
19. |
Синтез музики з іншими видами мистецтва. Програмний зміст музичних творів. «Хай цвіте червона калина» — розучування пісні, сл. і муз. М. Шапошника. Слухання музики. С. Прокоф’єв. Балет «Ромео і Джульєтга» — «Танець дівчат з ліліями», «Монтеккі і Капулетті». |
||
20. |
Програмно — зображальна музика. Музика та звукові ефекти. «Хай цвіте червона калина» — виконання. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шахерезада» (фрагмент). |
||
21. |
Синтез музики та живопису. Програма музичного твору. Розучування пісні ,Два кольори» О. Білаша. Слухання музики. Л. Грабовський. «Симфонічні фрески» за картинами Б. Пророкова. |
||
22. |
Жанрові різновиди. Симфоджаз. Жанри та форми музики. О. Білаш «Два кольори» — виконання. Дж. Гершвін. Рапсодія в стилі блюз. |
||
23. |
Жанри музики. Оперета. Штраус. Кальман. Дунаєвський. Музичний розвиток (пр. «Щедрик»). Розучування пісні Г. Гладкий «Заповіт». І. Кальман. Арія Містера Ікса з оперети «Принцеса цирку». |
||
24. |
Класична оперета. І. Дунаєвський. Оперета «Вільний вітер», «Пісня про Одесу». Виклад теми музичних творів. Робота над піснею «Заповіт». |
||
25. |
Авангардизм і постмодернізм. «Кіч-музика» В. Сільвестров. Розвиток теми музичних творів. Розучування пісні П. Майбороди «Рідна мати моя». |
||
26. |
Музика в діалозі з сучасністю. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина. Т. О. |
||
27. |
Життєве призначення музичних творів. Л. Бетховен. Ода «До радості» з IX симфонії. Абсолютна величина. Музичний стрій. Розучування пісні О. Білаша «Ясени». |
||
28. |
Камерно - інструментальна музика. Соната. Л. Бетховен. Соната № 8 («Патетична»). Енгармонічно рівні звуки. «Ясени» о. Білаша — робота над піснею. |
||
29. |
Музичні жанри. Кантата. Слухання. М. Лисенко. Кантата-поема «Б’ють пороги» (II і IV епізод). Хоровий спів. К. Молчанов «Журавлина пісня» — розучування. |
||
30. |
Камерна музика. Романс.Фантазія. Слухання. М. Лисенко. Романс «Безмежнеє попе», Фантазія для скрипки з фортепіано. Діапазон співочих голосів. Робота над піснею «Журавлина пісня» К. Молчанова. |
||
31. |
Музичні жанри. Концерт. Слухання. І Концерт для фортепіано з оркестром (І ч.) П. Чайковського. Головні ступені ладу (I, IV, V). «Родина» О. Злотника — розучування. |
||
32. |
Образ людини, світу у музиці. Слухання. П. Чайковський. VI симфонія «Патетична». Головні тризвуки мажору і мінору. Робота над піснею «Родина» О. Злотника. |
||
33. |
Народність у музиці та жанрові зв’язки. Є. Станковим. Триптих для скрипки і фортепіано, «На Верховині» — слухання. Народна музика і фольклор. «Пісня на добро» І. Карабиця — розучування. |
||
34. |
Музичне мистецтво і сучасність. Повторення вивчених пісень. Підсумковий урок. |