Уроки музики 5-8 класи

8 КЛАС


I семестр

Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві


Тема. Музичне мистецтво і сучасність

Урок 2

Тема уроку. Стилі та напрями у мистецтві. Класицизм. Л. ван Бетховен. ”Місячна” соната (№ 14). Ритмічна вправа. Робота над піснею ”Здрастуй, світ” Л. Квінт


Мета уроку: поглибити знання учнів про стилі і напрями в музичному мистецтві, зокрема про класицизм; розвивати у дітей вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати естетичні смаки та потребу сприймання музичних творів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрет композитора.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.


image242” border=

 

2. Оголошення теми уроку.


II. Ритмічна вправа.

— Допишіть ще один такт вправи і виконайте вправу.


image243” border=

 

(Слід визначити з дітьми розмір, тривалості нот і пауз, кількість тактів). — Яке значення ритмічного малюнку для музичного твору?


III. Розспівування.

1.


2.

2.


IV. Робота над піснею Л. Квінт „Здрастуй, світ”.

Працюю над дикцією, диханням, звертаю увагу на динамічний план виконання пісні. Бажаючих опитую на оцінку.


V. Слухання музики.

На минулому уроці ми ознайомилися із стилем бароко у мистецтві. Крім бароко, є інші стилі — класицизм, романтизм, імпресіонізм, реалізм і т.д.

Сьогодні ми глибше познайомимось з „класицизмом”, який походить від латинського слова „класикус”, що означає «зразковий». Композитори найрізноманітніших епох і національностей — Бах і Верді.

Глінка і Вагнер — можуть бути названі класиками з повним правом. Але це слово означає ще і стиль певної епохи 17-18 ст. Для художників цього періоду ідеалом являвся порядок, розумна доцільність, гармонія, ритмічна чіткість і ясність музичних форм. Але у 18 ст., класицизм змінився, правила залишилися, але французькі ідеологи розумне вбачали у рівноправності народу. Головною темою класицизму стало зображення героїчних вчинків людей, їхньої готовності пожертвувати собою заради дружби, любові, добра тощо.

Найвищим вираженням класицизму стала творчість Людвіга ван Бетховена. Цей композитор не дотримувався певних норм, а сам їх створював.

— Хто розкаже коротко про творчість цього композитора? Які твори ми слухали? (Так, це німецький композитор, класик світового музичного мистецтва. Народився у м. Бонні, у сім’ї придворного музиканта. З раннього дитинства проявив талант до музики. У 1792р. їде до Відня, де здобуває велику популярність. Композитор написав 32 сонати для фортепіано, це був найулюбленіший інструмент.

Найбільш відома його „Місячна соната” № 14, яка присвячена Джульєтті Гвіччарді, 16-річній дівчині, яка була ученицею Бетховена. Цей твір розкриває душевний стан композитора, стомленого хворобою. У 26 років композитор почав втрачати слух, великі страждання випали на його долю, але він вистояв. І про це розповідає його музика).                                                                          

2. Вслухайтеся, як звучить соната. (Слухання твору).      

3. Характеристика прослуханого.                                     

Ніжність, печаль, роздуми. Сповідь людської душі, яка страждає, адже Джульєтта Ґвіччарді йому відмовила у взаємності. Розпач, безвихідь, страждання, нестерпний біль душі.                         

Але II частину сонати Бетховен назвав „Алегрето”, яке відрізняється від І рухливим темпом. Це легка, граціозна мелодія. Можливо, це образ Джульєтти? Відпочинок від важких дум? Печальна усмішка?                                                                                

Та III частина сонати — вибух почуттів, який знищує розпач і страждання. Яка енергія у звуках, гнівних, рішучих! Бетховен писав: „Я схоплюю долю за горло! Зовсім поставити мене на коліна їй не вдасться!”                                                                               

Через страждання — до радості, через боротьбу — до перемоги, від темряви до світла. Така творча і смислова інтонація музики Бетховена.                                                                             

—  Який характер твору?                                              

—  Скільки в ньому образів?                                          

— Чи відповідає музика духовному світові наших сучасників?         


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити