Уроки музики 5-8 класи

8 КЛАС


I семестр

Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві


Тема. Музичне мистецтво і сучасність

Урок 12

Тема уроку. Естрадна масова пісня: Р. Паулс ”Маестро”, В. Вавілов ”Місто золоте”, І. Дунаєвський ”З піснею по життю”.

Музика і наша свідомість. Робота над піснею „Yesterday


Мета уроку: закріпити  з учнями теоретичний матеріал; формувати естетичний смак до музики; розвивати музичну пам’ять та співацькі навички виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-записи, фортепіано, портрети композиторів.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування та сольфеджування вправи.


image268” border=

 

1. Характеристика вправи.

— Яка тональність вправи? Розмір?

— Які знаки альтерації?

— Чим характерний початок вправи?

2. Сольфеджування вправи з тактуванням.


III. Робота над піснею „Yesterday”.

Опрацювання усього тексту пісні, звертаю увагу на ритм, динаміку, дихання. Бажаючих опитую на оцінку.


IV. Бесіда.

Музичне мистецтво охоплює всі грані психоемоційного життя людини — не тільки уяву і почуття, а й думку. Звідси його величезне значення у розвитку свідомості і самосвідомості. Чим більшу цінність має музика для нас, тим повніше актуалізується естетичний смак до неї в процесі сприймання. Послухайте два твори (вибір вчителя) та скажіть:

— Чим сподобався вам цей твір?

— Що ви собі уявили під час слухання?

— Що заважає вам сприймати повноцінно цей твір?

— Що ви можете сказати про ритм, метр, розмір цих творів?


V. 1. Продовження подорожі стежками естрадної музики. Вокально-інструментальні ансамблі появилися і в Росії, і в Україні, і в Білорусії: „Самоцветы”, „Машина времени”, „Смерічка”, „Свитязь”, „Ватра” „Піснярі”.

Різноманітні за тематикою та образним змістом пісні виконувались масово. Молоді композитори теж працюють в найулюбленішому серед широких мас музичному жанрі.

Українська масова пісня разом з піснями інших республік крокувала в ногу з життям, відбиваючи різні сторони життя.

Великий внесок у розквіт джазової музики вніс український композитор Ісаак Дунаєвський, який у 30-х роках XX ст. звертається до кіно-музики. Він стає творцем нового жанру — музичної кінокомедії. Пісні, написані для кіно, щойно ставали почутими з кіноекрану, відразу робилися шлягерами. Сказане повною мірою стосується пісні з кінофільму „Веселі хлоп’ята”, яка звучить на початку фільму.

2. Слухання пісні „З піснею в життя”. Поряд з українськими композиторами своєю музикою прославився композитор-пісняр з Прибалтики Раймонд Паулс, який написав багато пісень для Алли Пугачової. Серед них і пісня „Маестро”

3. Слухання пісні „Маестро” та характеристика прослуханого.

— Чим захоплюють вас ці пісні?

— Чому їх називають масовими?

— Чи можна їх віднести до легкої танцювальної музики?

— Що характерно для темпу цих творів?


VI. Підсумок уроку.

Мук здолати не зумів.

Як потрібен ти,

Я лиш зараз зрозумів!

Разом, вір,

Щастя полум’я ми віднайдем,

Світлу мить кохання повернем,

Не будеш ти вчорашнім днем.


Знову день прийшов,

Мук здолати не зумів.

Як потрібен ти,

Я лиш зараз зрозумів.


V. Підсумок уроку

                                                       




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити