Уроки музики 5-8 класи

8 КЛАС


II семестр

Тема. Музика в діалозі з сучасністю


Урок 26

Тема уроку. Музика в діалозі з сучасністю. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина


Мета уроку:     закріпити     з учнями поняття, з якими вони ознайомилися протягом теми, вчити застосувати ці знання на практиці; розвивати музично-ритмічний слух та співацькі навички; виховувати інтерес до музичного мистецтва.

Тип уроку: підсумковий.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрети композиторів.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.

1. Спів мажорного звукоряду від заданого звука.

2.


Спів вправи у висхідному та низхідному порядку на складах, та голосних звуках (на вибір).


III. Бесіда.

1. Вивчаючи дану тему „Музика в діалозі з сучасністю”, ми помітили, що хоча музичне мистецтво іде вперед, появляються нові течії та напрями, але все одно воно поєднане з музикою минулих століть.

Бо переконавшись, що музична спадщина Й. Баха — це фундамент європейської, а пізніше усієї світової музичної культури. Головною рисою творчості композиторів є прагнення до світла, радості, перемоги, а також Доброта і любов до людей.

З’являються нові жанри:

— Які ви знаєте музичні жанри?

(Опера, балет, симфонія, сюїта, рапсодія).

— Чи поєднуються ці жанри в музиці ачи вони існують самі по собі? (Можуть поєднуватися в опері, опереті.

— Що таке опера?

(Це вид театрального мистецтва, в якому сценічна дія поєднується з музикою — вокальною (солісти, хор), інструментальною (оркестр), балетом і пантомімою, а також образотворчим мистецтвом (декорації, костюми)).

— Що характерно для оперети?

(Вона подібна до опери-буффа, але з елементом розмовної мови).

— Назвіть композиторів, які писали оперети.

— Що характерно для оперети „Вільний вітер” І. Дунаєвського? Послухаємо фрагмент з оперети. Я проплескаю вам ритмічний рисунок, а ви відгадайте, що це. Так, це ритмічний рисунок „Пісеньки Герцога”.



— З якої він опери?

(„Ріголетто ” Дж. Вердї).

Проплескайте продовження цієї пісеньки, а тепер послухаємо фрагмент.

— Чим характерна програмна музика?

— Чому вона так називається?

— Назвіть програмні твори композиторів, яких ми слухали.

(К. Сен-Санс, Римський-Корсаков, Р. Шуман, П. Чайковський, Л. Бетховен, В. Косенко).

Послухайте фрагменти програмних творів і назвіть автора.

(Звучать фрагменти із симфонічної сюїти „Шахерезада" М. Римського-Корсакова та балету „Ромео і Джульєтта" С. Прокоф’єва).

А зараз подивіться на портрет цього композитора і розкажіть про нього та його творчість (Платон Майборода).

2. Робота над піснею „Рідна мати моя”. Художнє виконання.

3. Повторення пісні „Моя стежина”.

— Які пісні О. Білаша вам запам’яталися і ви хочете сьогодні повторити? (Пісня „Два кольори").

— Хто хоче виконати її біля дописи?

— А тепер послухайте музичну фразу, яку я вам награю, а ви відгадайте, з якої вона пісні.



(Це пісня М. Шапошника „Хай цвіте червона калина").

— Давайте хором виконаємо її.


IV. Підсумок уроку.

    




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити