Уроки музики 5-8 класи

8 КЛАС


II семестр

Тема. Музика в діалозі з сучасністю


Урок 32

Тема уроку. Образ людини, світу — у музиці. Слухання. П. Чайковський. VI симфонія ”Патетична”.

Головні тризвуки мажору і мінору. (T.S.Д). Робота над піснею „Родина”


Мета уроку: поглибити знання учнів з музичної грамоти; розвивати музично-ритмічний слух та співацькі навички; виховувати у дітей потребу сприймати високохудожні музичні твори.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-записи, портрет П. Чайковського.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.


 

1. Спів мажорного і мінорного звукорядів від заданого звука.

2. Ділю клас на три голоси і вивчаю з ними акордову послідовність.


III. Пояснення нового матеріалу.

— Вслухайтеся у ці акорди. Що вони вам нагадують?

(Це Т S Т Д Т, які використовуються для супроводу під спів).

— Як називаються ці акорди? Що таке акорд?

(Головні).

— Чому?

(Бо вони побудовані на головних ступенях мажорного ладу).

— Що ж таке мінорний тризвук?

(Мінорний тризвук — це акорд, який складається з малої і великої терції).



— Давайте побудуємо мінорний тризвук на дошці. У мінорі головні тризвуки позначаються малими буквами, крім домінанти, яка завжди мажорна. А тепер побудуйте головні тризвуки у тональності ре мінор.


IV. Робота над піснею „Родина” О. Злотника.

Працюю над художнім виконанням пісні з динамічними відтінками. Бажаючих опитую біля дошки.


V. 1. Слухання музики.

Ми продовжуємо знайомство з музикою П. Чайковського і все більше переконуємося у її величі. Симфонічна музика займає велике місце у творчості композитора. Він написав 6 симфоній.

Сьогодні ми послухаємо побічну партію І частини шостої симфонії, яка була останньою. Композитор назвав її „Патетична”. Життя людини з його злетами і падіннями, боротьбою і розчаруваннями, любов’ю і ненавистю, з тривожними передчуттями склало основний зміст цього твору. Розгорнута і закінчена тричастинна побудова побічної партії концентрує увагу на основній темі. Величезний світ людської душі, піднесений благородний образ любові втілив композитор у цій простій і прекрасній мелодії.

У середньому розділі ви почуєте тривогу і надію. Третій розділ побічної партії повторює її основну тему, але тут вона набуває рішучості, хоча у ній сильніше проступають тривога та сумніви. Небезпека ще не зникла, вона поруч. Чим більше щастя, тим більший страх втратити його.

2. Послухайте твір і скажіть, у якого композитора є твір, який має назву „Патетична”.

— Чи близькі ці твори за змістом, характером, ідеєю?

— Яка ідея цього музичного твору?

Слухання твору.

3. Характеристика прослуханого.

— Які почуття викликає у вас ця музика?

— Чи можна вважати її сучасною?

Отже, основна ідея цього твору — боротьба людини за світлі ідеали.


VI. Підсумок уроку.

    




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити