Уроки музики 5-8 класи

8 КЛАС


II семестр

Тема. Музика в діалозі з сучасністю


Урок 34

Тема уроку. Музичне мистецтво і сучасність. Повторення вивчених пісень. Узагальнюючий урок


Мета уроку: закріпити та оцінити набуті знання з музичної грамоти і літератури; розвивати вокально- хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики різних епох;

Тип уроку:  узагальнюючий.

Обладнання: магнітофон, аудіо-записи, фортепіано, портрети композиторів.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.


III. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

Сьогоднішній урок є підсумковим. Звичайно, ми не можемо охопити всіх тем, які ми розглядали протягом року, але повинні взяти за основу, що музична грамотність — це здатність сприймати музику як живе образне мистецтво, народжене життям. Це здатність на слух визначити характер музики, її автора, його душевний стан.

У кожному столітті були свої покоління композиторів, виникали нові напрями в музиці. Але чи можемо ми сказати про музику європейських композиторів XVII-XX століть, що вона є сучасною. Так, бо її головні риси — це героїзм і боротьба, прагнення до світла і радості, доброта і любов до людей. Музика И. Баха, Л. Бетховена, В. Моцарта і в наш час є надзвичайно актуальною і сучасною.

Щоб підсумувати ваші знання, дайте відповіді на такі запитання:

1. Назвіть музичні жанри.                         

2. Дайте визначення симфонії, концерту, кантати, романсу.

3. Що характерно для камерної музики?

4. Який із українських композиторів ввів нововведення в камерно-інструментальну музику і в якому творі? (М. Лисенко. Кантата-поема «Б'ють пороги» — слухання фрагменту).

3. Що характерно для романсу, чим відрізняється він від пісні? Назвіть романси українських композиторів (слухання «Безмежнеє поле» М. Лисенка)?

6. Що таке авангардизм та модернізм? Які інші течії в мистецтві ви знаєте? Назвіть їхніх представників, (слухання «Кіч-музика» В. Сільвестрова).

7. Що таке оперета і які жанри мистецтва у ній поєднані? Назвіть композиторів, що писали оперети (слухання фрагменту. «Вільний вітер» І. Дунаєвського).

8. Згрупуйте ці твори за жанрами:

а) «Ясени».

б) «Місячна» соната.

в) «Два кольори».

г) «Патетична» симфонія.

д) «Несе Галя воду».

е) «Ой дівчино, шумить гай».

є) 9 симфонія

ж) «Патетична» соната.

1. Народна пісня.

2. Симфонічна музика.

3. Лірична пісня.

4. Фортепіанна музика.

9. «Пісня про вчительку», «Моя стежина», «Рідна мати моя» написав:

а) Ігор Шамо;

б) Богдана Фільц;

в) Пиатон Майборода;

— Давайте згадаємо пісню «Рідна мати моя» і виконаємо її.

10. «Вільний вітер», «Дівчина з блакитними очима», «Весілля в Малинівці» — це:

а) опера;

б) балет;

в) оперета.

Назвіть їхніх авторів.

11. Веснянки, щедрівки, колядки — це пісні:

а) соціально-побутові;

б) ліричні;

в) обрядові.

— Хто із композиторів і в яких творах використав ці пісні? (слухання фрагменту І Концерту, для фортепіано з оркестром П. Чайковського).

12. Хто є автором «Пісні на добро»? (художнє виконання пісні).

13. Що ви знаєте про О. Білаша? (виконуємо пісню «Ясени»).

14. Напишіть по пам’яті фрагмент улюбленої пісні, вкажіть автора і аргументуйте свій вибір.


Підсумок уроку.

    


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити