Уроки музики 5-8 класи

5 КЛАС


Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 18

Тема уроку. Чотиридольний розмір 4/4, сольфеджування вправи. Робота над піснею ”Біла казка”. Слухання музики. Ю. Щуровський. ”Після перегляду А. Куїнджі”


Мета уроку: вчити дітей сольфеджувати мелодичні вправи у чотиридольному розмірі з тактуванням; розвивати співацькі навички та ритмічний слух; виховувати інтерес до музичного мистецтва та живопису.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: музичний інструмент, магнітофон, аудіо-запис, портрет Ю. Щуровського, репродукція картини А. Куїнджі „Місячна ніч на Дніпрі”.

Хід уроку

I. Організація класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.

1) Вправа на дикцію;

2) вправа на плавне голосоведення;

3) вукоряд до мажор.


III. Сольфеджування вправи у 4-дольному розмірі.

— Погляньте, діти, на вправу. Який розмір біля скрипкового ключа? (4/4). Це чотиридольний розмір, і він означає, що у кожному такті повинно бути чотири четвертних долі: І доля завжди сильна; на III долю теж падає наголос, але слабкий. Це відносно сильна доля; II та IV — слабкі долі. Схема тактування така (показую).

— Хто назве ноти вправи?



— Які тривалості нот?

— Хто може скласти другу частину вправи та закінчити її? Запишіть це у свій зошит. (Кращий варіант записуємо на дошці і сольфеджуємо в цілому).


IV. Роботу над піснею О. Янушкевича „Біла казка” продовжую, слідкую за чистотою інтонування, ланцюговим диханням, а також характером виконання пісні.

— У якому розмірі написана наша пісня?


V. Слухання музики.

— Сьогодні ми продовжимо знайомитися із творами живопису та творами композиторів, які вміють побачити і відчути красу, передаючи її музично-виражальними засобами. Український композитор Ю. Щуровський, будучи на виставці, зупинився біля картин українського художника Архипа Куїнджі. Композитору вдалося відчути найголовніші мотиви пейзажів великого художника, суть яких — у загадковості і таємничості природи. Природа... її малюють художники, про неї пишуть вірші поети. У художника є для цього колір, відтінок, лінія, пляма, композиція, у поета слова, у композитора — звуки.

— Погляньте на картину А. Куїнджі „Місячна ніч на Дніпрі” і одночасно послухайте фортепіанну п’єсу Ю. Щуровського „Після перегляду Куїнджі” і скажіть:

— Що могло так сильно вплинути на композитора під час перегляду картини?

— Якими засобами музичної виразності скористався композитор, передаючи свої враження від почутого і побаченого? (Діти діляться враженнями).


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити