Уроки музики 5-8 класи

5 КЛАС


Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 25

Тема уроку. Крапка біля ноти, використання її у вправі. Розучування української народної пісні-веснянки ”Благослови, мати”.

Слухання музики. С. Рахманінов. Хоровий твір ”Весняні води”


Мета уроку: закріпити з учнями значення крапки біля ноти на ритмічній вправі; розвивати музично-ритмічний слух та співацькі навички; виховувати любов до природи та інтерес до музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-запис, портрет С. Рахманінова.

Хід уроку

I. Організація класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.


II. Розспівування та закріплення вивченого матеріалу.



— Чим характерний склад жи - і чому він довший, ніж інші? (Тому що він виконується на четвертній з крапкою).

— А що робить крапка біля ноти?

(Подовжує ноту на половину її тривалості).

— Отже,

image62

Виконання ритмічної вправи:

Перша група дітей співає верхню лінійку, а друга — четвертними нижню. Таким чином учні добре засвоять, що половинна з крапкою має три четвертних. Потім групи міняються голосами.


image63

 

III. Розучування пісні розпочинаю бесідою:

1. Бесіда:

Сьогодні ми з вами вивчимо пісню-веснянку „Благослови, мати”.

— Які ознаки приходу весни?

У далеку давнину вважали, що весну треба кликати, запрошувати. Веснянки починали співати на початку березня, здебільшого дев’ятого. У цей день діти носили печиво „жайворонки” по селі і співали:

Ой, весна, весна, днем красна!

Що ти нам, весно, принесла?

Людям хотілося швидше прогнати зиму з її лютими морозами і наблизити бажану пору — весну. Люди співали:

Благослови, мати.

Весну закликати.

Весну закликати.

Зиму проводжати.

Сьогодні ми з вами цю веснянку вивчимо.

2. Художній показ пісні.

3. Бесіда за прослуханим твором.

4. Розучування пісні по фразах з нотного тексту з акцентуванням уваги на четвертній з крапкою.

— Чому дорівнює четвертна з крапкою?

(Трьом восьмим).

5. Робота над протяжним кантиленним співом та чистотою інтонування ІІ фрази.


IV. Музично-ритмічні рухи.

Пісня-гра „Мак” (повторення вивченого у 4-му класі).


V. Слухання музики.

Бесіда.

До творів, у яких зображено красу природи, зверталося і звергається багато митців: художники, композитори, поети. Згадайте „Ранок” Е. Ґріґа, „Навесні" і „Зима” А. Вівальді. Під враженням краси весняної природи російський композитор Сергій Рахманінов написав хоровий твір „Весняні води”. Послухайте цей твір й одночасно розгляньте репродукцію картини „Весна, Конча-Заспа” художника Олексія Шовкуненка.

Бесіда за запитаннями:

— За допомогою яких засобів музичної виразності композитор зобразив цю красу?

— Що характерно для картини художника?

— Чим скористався він?

— Які кольори використав О. Шовкуненко?

(Діти слухають твір і характеризують побачене).


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити