Уроки музики 5-8 класи

5 КЛАС


Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 26

Тема уроку. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина


Мета уроку: повторити та узагальнити весь матеріал, який учні засвоїли, вивчаючи дану тему; розвивати у дітей ладо-тональний слух та музичну пам’ять; виховувати любов до мистецтва.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-записи, портрети композиторів та репродукції художників.

Хід уроку

I. Організація класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.


II. Розспівування.



1. Спів поспівки по півтону вище.

2. Вправа на довгих звуках з метою вироблення навичок ланцюгового дихання.


III. Повторення вивчених пісень.

1. Слово вчителя

Давайте пригадаємо, які пісні ми вивчили протягом кількох уроків і хто їхній автор («Біла казка» О. Янушкевича, українська народна пісня «В Чорне море...», українська народна пісня «По діброві вітер виє» пісня-веснянка «Благослови, мати«). Всі вони різні за тематикою, але їх об’єднує прекрасна музика, чи то народна, чи то авторська. Кожна пісня по-своєму гарна, по-своєму відображає зміст тексту і тісно з ним пов’язана. То ж виконаємо хором українську народну пісню «В Чорне море наш Дніпро тече».

— Хто хоче заспівати пісню «По діброві вітер виє»?

(Викликаю до дошки кілька дітей).

Після виконання пісень бесіда за запитаннями:

— Що таке лад?

— Які є види ладів?

— Чим характерний мажор?

— Які ви знаєте знаки альтерації?

— Які є засоби виразності музики?

— Що робить крапка біля ноти?

— Що таке тон, півтон?

2. Повторення пісні В. Шаїнського «Голубий вагон».

3. Опрацьовування характеру виконання пісні-веснянки «Благослови, мати» і виконання її хором.


IV. Музично-ритмічні рухи.             

Пісня-гра «Подоляночка».


V. Слухання музики можна провести у вигляді вікторини.

На дошці портрети композиторів:

1. І. Карабиця.

2. М. Лисенка.

3. Т. Шевченка

і репродукції картин:

1. М. Дерегус , Дума про козака-бандуриста».

2. М. Божій «Думи мої».

3. К. Трутовський «Кобзар над Дніпром».

Бесіда за запитаннями:

— Що спільного між цими творами музики та живопису?

(Образ поета як народного співця-бандуриста).

— Які твори найбільш співзвучні з побаченими репродукціями?

(Діти слухають уривки названих творів: І. Карабиця «Дума», Т.Шевченко «Думи мої», «Бандуристе, орле сизий»).

— Розкрийте взаємозв’язок музичних та візуальних образів.


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити