Уроки музики 5-8 класи

5 КЛАС


Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 26

Тема уроку. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина


Мета уроку: повторити та узагальнити весь матеріал, який учні засвоїли, вивчаючи дану тему; розвивати у дітей ладо-тональний слух та музичну пам’ять; виховувати любов до мистецтва.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-записи, портрети композиторів та репродукції художників.

Хід уроку

I. Організація класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.


II. Розспівування.



1. Спів поспівки по півтону вище.

2. Вправа на довгих звуках з метою вироблення навичок ланцюгового дихання.


III. Повторення вивчених пісень.

1. Слово вчителя

Давайте пригадаємо, які пісні ми вивчили протягом кількох уроків і хто їхній автор („Біла казка” О. Янушкевича, українська народна пісня „В Чорне море...”, українська народна пісня „По діброві вітер виє” пісня-веснянка „Благослови, мати“). Всі вони різні за тематикою, але їх об’єднує прекрасна музика, чи то народна, чи то авторська. Кожна пісня по-своєму гарна, по-своєму відображає зміст тексту і тісно з ним пов’язана. То ж виконаємо хором українську народну пісню „В Чорне море наш Дніпро тече”.

— Хто хоче заспівати пісню „По діброві вітер виє”?

(Викликаю до дошки кілька дітей).

Після виконання пісень бесіда за запитаннями:

— Що таке лад?

— Які є види ладів?

— Чим характерний мажор?

— Які ви знаєте знаки альтерації?

— Які є засоби виразності музики?

— Що робить крапка біля ноти?

— Що таке тон, півтон?

2. Повторення пісні В. Шаїнського „Голубий вагон”.

3. Опрацьовування характеру виконання пісні-веснянки „Благослови, мати” і виконання її хором.


IV. Музично-ритмічні рухи.             

Пісня-гра „Подоляночка”.


V. Слухання музики можна провести у вигляді вікторини.

На дошці портрети композиторів:

1. І. Карабиця.

2. М. Лисенка.

3. Т. Шевченка

і репродукції картин:

1. М. Дерегус , Дума про козака-бандуриста”.

2. М. Божій „Думи мої”.

3. К. Трутовський „Кобзар над Дніпром”.

Бесіда за запитаннями:

— Що спільного між цими творами музики та живопису?

(Образ поета як народного співця-бандуриста).

— Які твори найбільш співзвучні з побаченими репродукціями?

(Діти слухають уривки названих творів: І. Карабиця „Дума”, Т.Шевченко „Думи мої”, „Бандуристе, орле сизий”).

— Розкрийте взаємозв’язок музичних та візуальних образів.


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити