Уроки музики 5-8 класи

5 КЛАС


Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 34

Тема уроку. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина


Мета уроку: повторити та узагальнити тему „Музика та інші види мистецтва”, закріпити музично-теоретичні знання; розвивати музичний слух, формувати виконавську манеру співу; виховувати інтерес до мистецтва.

Тип уроку: узагальнюючий.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.


II. Розспівування на знайомих розспівках та поспівках.


III. Тести для перевірки музично-теоретичних знань учнів

(Учням роздаються карточки з тестами на кілька варіантів, де вони повинні позначити правильні відповіді).

І варіант.

1. Пауза — це

а)    знак дихання;

б)    знак повторення;

в)    знак мовчання в музиці.

2. Звукоряд — це

а)    5 лінійок, де пишуться ноти;

б)    послідовне розміщення звуків за висотою;

в)    зупинка в музиці.

3. Темп — це

а)    швидкість виконання музичного твору, тактів;

б)    перерва у звучанні долей в такті музичного твору;

в)    послідовне розміщення звуків.

4. Музична фраза — це

а)    рівномірне чергування долей;

б)    закінчена музична думка;

в)    незакінчена музична думка.


II варіант

5. Такт — це

а)    уривок музичного твору від однієї сильної долі до іншої;

б)    послідовне розміщення звуків;

в)    незакінчена музична думка.

6. Лад — це

а)    перерва в музиці;

б)    знак повторення;

в)    зв’язок звуків між собою.

7. Тон — це

а)    вид багатоголосся;

б)    зв’язок звуків між собою;

в)    більша відстань між сусідніми звуками.

8. Півтон — це

а)    більша відстань між сусідніми звуками;

б)    менша відстань між сусідніми звуками;

в)    знак повторення.

9. Діез — це

а)    знак, що вказує на підвищення висоти звуку;

б)    знак, що вказує на пониження висоти звуку;

в)    знак, що зменшує відстань між двома звуками.

10. Затакт — це

а)    стійкий звук ладу;

б)    неповний такт на початку пісні;

в)    знак альтерації.


III варіант

11. Знайдіть пару:

Жанр

Твори

А. вокальний

1. хор, кантата

Б. хоровий

2. пісня, романс

В. музично-сценічний

3. симфонія, увертюра

Г. оркестровий

4. опера, балет

Відповідь. А-2 Б-1 В-4 Г-3

12. Композитори:         Художники:

З названих прізвищ розкладіть у дві колонки:

М. Лисенко, В. Барвінський, В. Моцарт, Т. Шевченко, М. Дерегус, П. Чайковський, С. Рафаель, М. Божій.

13. Стійкі ступені — це

а)    І, II, III;

б)    I, III, V;

в)    I, IV, V.

14. Знак альтерації, який понижує ноту на півтону:

а)    дієз,

б)    бемоль,

в)    бекар.

15. Скрипковий ключ називають ключем:

а)    фа;

б)    соль;

в)    до.


III. Повторення вивчених пісень, які найбільше сподобалися.


IV. Музична вікторина.

(На дошці галерея репродукцій картин, які діти бачили впродовж вивчення тем, та портрети композиторів).

Завдання.

Послухати уривок твору, назвати його, автора музики і автора картини, яку можна поєднати з даним музичним твором.

1. Бородін. II Симфонія „Богатирська”, репродукція картини А. Васнецова „Богатирі”.

2. Ф. Шуберт Ave Мала” С.   Рафаель. Картина „Сікстинська мадонна”.

3. Ю. Щуровський. „Маленька українська симфонія” Й. Бокшай. Картина „Верховина”.

4. „Їхав козак на війноньку”, укр. нар. пісня М. Кривенко. Картина ,Дхав козак на війноньку”.


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити