Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 1. Музика як мова почуттів

Урок 8

Тема уроку. Ритмічне рондо, використання у вправі. Робота над піснею ”Шкільна стежина”.

Слухання музики. Л. ван Бетховен. Симфонія № 5. Тематичне опитування


Мета уроку: дати дітям поняття „рондо”, використати у ритмічній вправі; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до класичної музики.

Тип уроку: підсумковий.

Обладнання: магнітофон, аудіо-записи, портрет Л. ван Бетховена, фортепіано.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.


II. Розспівування.

1.

image108” border=

 

2.

image109” border=

 

3. Спів вправ на дикцію.


III. Пояснення нового матеріалу.

Діти, на минулому уроці ми слухали „Менует” Л. ван Бетховена. Це плавний, граціозний французький танець. Ми говорили, що він є одноголосим твором, але ми не звернули увагу, що він написаний у формі рондо. Що таке рондо? Саме це слово означає коло, тобто тут головна тема повторюється кілька разів і чергується. Ось послухайте і зверніть увагу.

(Діти слухають Менует).

Після слухання учні визначають, що в цій темі три частини, і записують її буквене позначення: АБА.

Отже, головна тема (награю) повторюється кілька разів і чергується з проміжними епізодами, які є контрастними щодо головної теми. Тепер визначимося, що ж таке рондо.

Рондо — це музична форма, що утворилась при багаторазовому повторенні головної теми, яка чергується з різними за змістом проміжними частинами (епізодами).

(Діти повторно слухають „Менует").


IV. Повторення вивчених пісень.

На уроці ми повторимо з вами всі вивчені пісні, а саме „Хлоп’ятка і дівчатка” А. Островського, українську народну пісню „Вийшли в поле косарі”, „Колискова майбуття” В. Дроботенка, та попрацюємо над піснею В. Мураделі „Шкільна стежина”. (При опрацюванні пісні звертаю увагу дітей на жвавий характер музики, тому її слід співати легко і весело). Бажаючих опитую на оцінку. При оцінюванні даю додаткові запитання:

1. Яку музику називають симфонічною?

2. Що таке фуга?

3. Чим відрізняється фуга від прелюдії?

4. Пригадайте форму рондо.

5. Для чого служить ліга та фермата?

6. Що таке такт і затакт?

7. Які ви знаєте знаки альтерації?


V. Слухання музики.

Сьогодні ми послухаємо ще один твір, який стане кульмінаційною вершиною даної теми — це П’ята симфонія Л. ван Бетховена.

1. Розповідь.

Бетховену не виповнилося ще й 30 років, коли він почав глухнути. Хвороба прогресувала, проте Бетховен не здався, він боровся з глухотою, з усіма іншими незгодами і писав музику. Він житиме, щоб розповісти людям про страждання та його подолання. Так мужність, любов до людей допомогли Бетховену створити музику, яка стала безсмертною, яка з кожним новим поколінням дедалі глибше входить у життя багатьох людей. Девіз П’ятої симфонії такий: „Нерезі боротьбу — до перемоги”.

Послухайте, діти, уважно І частину і зверніть увагу на вступ, який склад їсться з чотирьох звуків. „Так доля стукає у двері”, — сказав Бетховен. Це символ зусиль людини у подоланні ударів долі.



2. Діти слухають твір і характеризують.

3. Відповіді на запитання:

—    Які почуття передав композитор у своєму творі?

—    Які у вас виникли почуття під час слухання музики?

—    Які особливості оркестрового звучання?

—    Як звучать тут побічні партії, чи контрастні вони до головної? (Тема побічної партії контрастна до головної, мажорна і більш наспімо, а кінець експозиції звучить як утвердження героїчного образу).


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити