Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 1. Музика як мова почуттів

Урок 10

Тема уроку. Чотиридольний розмір, тактування. Робота над піснею ”Ой у лузі червона калина”. Слухання музики. Г. Сковорода. ”Всякому городу прав і праве”


Мета уроку: вчити дітей сольфеджувати вправи у чотиридольному розмірі, дати поняття про кант; розвивати музично-ритмічний слух та музичну пам’ять; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: баян, магнітофон, аудіо-запис, портрет Г. Сковороди.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.


II. Розспівування.

1) Спів вправи для протяжного співу.


image115” border=

 

2) Вправа на розвиток легкості і рухливості голосу.



III. Сольфеджування вправи у розмірі 4/4.

— Що ви, діти, бачите на дошці? (Мелодичну вправу у розмірі 4/4).

— Що означає розмір 4/4?


image116” border=

 

— Як називаються долі: І сильна, II слабка, III відносно сильна, IV слабка.

— Назвіть ноти та їхні тривалості.

— Сольмізація та сольфеджування з тактуванням.


IV. Роботу над піснею „Ой у лузі червона калина”.

Робота продовжується на всіх куплетах. Слідкую за співом — стриманим, з чіткою дикцією. Мелодія пісні широка, вольова, рішуча.


V. Слухання музики.

1. Бесіда.

У розвитку вокальної музики XVIII ст. значне місце посідає видатний український поет, філософ і музикант Григорій Савич Сковорода. Він вважав музику одним із засобів звернення до народу. В його збірнику „Сад божественних пісень” збереглися основні тексти пісень та кантів, серед яких значну групу становлять алегоричні та сатиричні пісні.

Пісні Гі Сковороди за його життя не друкувалися. їх співали мандрівні бандуристи та простий люд по всій Україні. Мелодії пісень Сковороди свідчать, що він дав нове спрямування побутовій пісні та створив нові зразки філософської лірики. У своїх піснях він засуджував несправедливий соціальний лад. Це відомий сатиричний кант „Всякому городу нрав і права”, що був гострою сатирою на представників влади і панівної верхівки.

2. Слухання канту.

Кант - це вид старовинної триголосної куплетної пісні без інструментального супроводу.

3. Характеристика прослуханого.

— Які види мистецтва поєднуються у пісні?

— Які жанри вокальної музики ви знаєте?


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити