Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 1. Музика як мова почуттів

Урок 13

Тема уроку. Тридольний розмір, тактування. Розучування пісні ”Зима” В. Островського. Слухання музики. Ф. Шопен. ”Скерцо”


Мета уроку: поглиблювати знання учнів з музичної грамоти та вчити сольфеджувати вправи у тридольному розмірі, формувати вокальні навички; розвивати музично-ритмічний слух, музичну пам’ять; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, магнітофон,  аудіо-запис, портрет Ф. Шопена.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.

Спів по півтону вверх.


image121” border=

 

III. Сольфеджування вправи.


image122” border=

 

1. Характеристика вправи.

—  Який розмір вправи?

—  Що він означає?

—  Як називаються долі у тридольному розмірі?

—  Поставте тактові риски так, щоб у такті було по 3 четвертних.

—  Запишіть вправу в зошит.

2. Сольмізація.

3. Сольфеджування вправи з наголошуванням І долі.


IV. Розучування пісні.


Зима

Слова і музика В. Островського

 

image123” border=

image124” border=


На подвір’ї, мов жива,

Вийшла баба снігова,

В сніжки грається малеча —

Веселиться дітвора.

Сніг іскриться і сріблиться -

Біло-біло стало враз.

І мороз рум’янить лиця —

Це зима вітає нас.                    Двічі (4 останні строки)


Прилетіли снгурі,

Раді діти у дворі,

Мчать із гірки на санчатах

І дорослі, і малі.

Лине пісня понад світом —

Новий рік іде в наш дім.

Будем раді вас вітати

З Новим роком, щастя всім.      Двічі (4 останні строки)


1. Перш ніж приступити до вивчення з дітьми нової пісні „Зима”, проводжу з ними бесіду.

—  Діти, яку пору року ви найбільше любите і чому?

—  Хто любить зиму?

—  Як ви зустрічаєте Новий рік?

2. А зараз послухайте пісню Володимира Островського „Зима”, яку вивчимо на уроці.

Художній показ пісні.

3. Характеристика прослуханої пісні.

4. Розучування пісні за нотним текстом, важкі місця сольфеджуючи. Звертаю увагу на заліговані суміжні ноти, які потрібно співати як одну, та на зустрічні знаки альтерації. Пісня написана у розмірі %. тому звучить у темпі вальсу.


V. Слухання музики.

Бесіда.

Сьогодні, діти, ми послухаємо невелику інструментальну п’єсу „Скерцо” фридеріка Шопена.

— Що ви знаєте про цього композитора?

— Чий це композитор? Які його твори ви вже слухали?

Фридерік Шопен народився недалеко від Варшави у сім’ї вчителя. Це геніальний польський композитор, гордість і слава польського народу. Він виріс в оточенні музики, оскільки його батьки грали на різних інструментах. У 7 років він грав Баха, Моцарта, Гай дна і їздив із концертами у Відень. Шопен писав музику винятково для фортепіано. Його називають „поетом фортепіано”. Основні жанри його творчості - вальси, мазурки, полонези, балади, ноктюрни. „Скерцо”, яке ви сьогодні послухаєте, означає „жарт”. У п’єсі присутні комічні та жартівливі відтінки гумору.

— Якими засобами скористався композитор, передаючи гумор?

2. Діти слухають твір і характеризують.

Жартівливі переклички мотивів, перехід з одного регістру в інший. Все це виконується в швидкому темпі. Скерцо — це не тільки жарт, а й вільна гра у вільному просторі. Ця форма була новою для композитора. Це самостійний, сповнений емоційної сили твір, який розкриває всю природу генія.

3. Повторне слухання твору.


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити