Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 20

Тема уроку. Діапазон, регістр. Робота над піснею ”Од Києва до Лубен”. Слухання музики. М. Римський-Корсаков. Арія Снігуроньки із опери ”Снігуронька”


Мета уроку: поглибити знання учнів про діапазон та регістр та навчити визначати на музичних творах; розвивати музично-ритмічний слух та вокальні навички; виховувати інтерес до оперного мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:  музичні інструменти, магнітофон, аудіо-запис, портрет М. Римського-Корсакова.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Діти, почувши тему уроку, ви згадали, що з поняттям діапазон і регістр на знайомі.

— Що таке діапазон?

Діапазон — це обсяг звуків людського голосу чи музичного інструменту, від найнижчого до найвищого звука.

(На сталі музичні інструменти: баян, сопілка, скрипка).

— Погляньте на ці музичні інструменти. Кожен з них має свій діапазон.

Щоб точніше визначити, його визначають у октавах. Кожна восьма (VIII) ступінь є також першою (І) ступіню наступної октави.                                                                                 

— Діапазон можна поділити на що? (На регістри).  

— Скільки їх є? (Діапазон ділиться на три регістри: нижній, середні та верхній).   

Погляньте на вправу і визначте в ній діапазон, регістр, октаву.

 

 

IIІ. Розспівування, настройка, спів пісні, робота над піснею „Од Києва до Лубен”.

Слідкую за чистотою інтонування, дикцією, динамікою. Куплети пісні можуть заспівувати учні - солісти, а приспів весь клас.

Великого значення діапазону, регістру, тембру надав російський композитор інструментам симфонічного оркестру для вираження музичних образів. А особливо це проявилося в опері „Снігуронька” Миколи Римського-Корсакова.

— „Снігуронька” це цікава поетична казка про природу та фантастичну країну берендеїв, у яких бог Ярило - сонце. У цій країні берендеїв живе Снігуронька, мати якої Весна, а батько - Дід Мороз. Дід Мороз хвилюється за доньку Снігуроньку і не дає весні вступити у свої права. Весна просить його піти, а Снігуроньку віддають в лісову слободу. Її там сумно, та ось вона почула пісню пастушка Леля і закохалась в нього... Послухайте зараз пісню Снігуроньки і скажіть, який голос виконує цю арію.

- Що таке арія?

Арія – це сольний номер з опери.

Діти слухають і визначають, що це — калоратурне сопрано — сильний, високий, жіночий голос. Ця музика легка і навдивовижу граційна.

Особливе місце в оркестрі надається флейті, яка протягом усієї опери супроводжує дії Снігуроньки.

3. Повторне слухання та порівняння з піснею пастушка Леля, яку виконує жіночий голос – альт.                                            


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити