Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 21

Тема уроку. Ритмічна вправа у розмірі 3/4. Розучування пісні ”Реве та стогне Дніпр широкий”. Слухання музики. Арія Діда Мороза та Весни з опери ”Снігуронька”

 

Мета уроку: закріпити навички та вміння учнів відтворення ритмічних вправ у певному розмірі; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до опери.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрет М. Римського - Корсакова.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1.  Музичне вітання.

2.  Оголошення теми уроку


II. Ритмічна вправа у розмірі ¾.

—  Чим характерний розмір ¾?

— Як називаються долі тридольного розміру? (Сильна, відносно сильна, слабка).



—  Які тривалості нот бачите у вправі?

—  Що таке пауза?

—  Яка по тривалості пауза використана у вправі?

—  Діти, проплескайте вправу, рахуючи на 1і 2і 3і.


III. Розучування пісні „Реве та стогне Дніпр широкий” Д. Крижанівського.


Реве та стогне Дніпр широкий

Слова Т. Шевченка

Музика Д. Крижанівського


Помірно


І блідий місяць на іу пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі

То виринав, то потопав.                    Двічі (дві останні строки)


Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались,

Та ясен раз у раз скрипів.                                        Двічі (дві останні строки)


1. — Ви знаєте, діти, що на слова Тараса Шевченка було написано багато пісень. Деякі автори їх відомі, а деякі з них стали називати народними.

— Назвіть пісні, які ви вивчали на слова Шевченка.

(„Думи’мої”, „Зацвіла в долині”, „По діброві вітер виє”, „Заповіт" та багато інших).

— Послухайте пісню, яку ми сьогодні вивчимо, визначте основний зміст слів, характер мелодії.

2. Художній показ пісні.

3. Характеристика прослуханого твору.

— Як музика зображає ріку?

— Чи можна вважати пісню цілісним музичним образом Дніпра?

— Якими засобами музики і поезії зображений могутній Дніпро? Пісня написана в мінорному ладі, спокійна, задумлива. (Звертаю увагу наш нотний текст).

Тривалості нот переважають половинні та половинні з крапкою, тому пісню] потрібно виконувати не поспішаючи, протяжно.

4. При розучуванні слідкувати за диханням на складах на залігованих нотах.


IV. Слухання музики

1. Розповідь про творчість Римського-Корсакова, який так майстерно використовуючи усякі засоби музичної виразності, оживив природу і казкових! персонажів опери „Снігуронька”.

У звуконаслідувальній музиці можна почути голос зозулі, дятла, щебетання пташок. Виразна сила регістрів і тембрів музичних інструментів допомагають в цьому.

На противагу ніжному голосу Снігуроньки вирізняють дві — сувора і різка тема Діда Мороза і контрастна до неї — м’яка, тепла тема Весни. Тож послухайте Арію Діда Мороза і Весни і охарактеризуйте голоси.

— Яку роль відіграє музика?

— Як вона допомагає змалювати образ Діда Мороза? Весни?

2. Характеристика прослуханого. 

3. Повторне слухання.


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити