Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 22

Тема уроку. Крапка біля нот і пауз. Робота над піснею ”Реве та стогне Дніпр широкий”.

Слухання музики. В. А. Моцарт. ”Рондо” із ”Маленької нічної серенади” та ”Лакримозу” з ”Реквієму”


Мета уроку: закріпити з дітьми поняття „крапка біля нот” і пауз на мелодичній вправі; розвивати вокально-хорові навички та музичну пам’ять; виховувати інтерес до класичної музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-запис, портрет В. А. Моцарга.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Актуалізація опорних знань учнів.

Діти, погляньте на вправу, яка написана на дошці. Зверніть увагу на ІІІ такт.

— Що стоїть біля ноти?        

(Крапка).

— Що означає крапка біля ноти?

(Вона подовжує тривалість ноти на половину).

— А якщо крапка стоятиме біля паузи?

(То вона також буде подовжувати її на половину тривалості).

1. Давайте спочатку проплескаємо цю вправу, витримуючи крапку біля ноти.

— Який розмір вправи?


image142” border=

 

(Діти поплескують вправу, рахуючи на 1і 2і 3і 4і).

2. — А тепер її просольфеджуємо, але перед тим визначимо тональність вправи.

— Який знак біля ключа?

— Яким звуком починається?

Висновок. Отже, її тональність ре мінор.

3. Розспівка.

а) проспівка гами ре мінор та тонічного тризвуку.

б) спів за „рухомою” ногою.

4. Сольфеджування вправи з тактуванням.


III. Роботу над піснею „Реве та стогне Дніпр широкий” продовжуємо, працюючи над кантиленним співом, щоби відтворити образ поетичного змісту подніпровської природи. При цьому слідкую за ланцюговим диханням та чистотою інтонування на високих звуках.


IV. Слухання музики.

Бесіда:

— Діти, подивіться на цей портрет. Кого ви тут впізнали?

(Це австрійський композитор В. А. Моцарт.)

— А які твори ви можете згадати, що слухали у молодших класах? („Рондо ” в турецькому, стилі”).

Моцарт народився у місті Зальцбурзі. Як це не казково, але у тому місті кожен другий житель танцював, кожен третій — співав, а четвертий — обов’язково грав на якомусь інструменті.

І в один із таких танцювальних днів і народився Вольфганг Амадей Моцарт. Маленький Моцарт рано став музикантом, це ви знаєте. Одного разу він давав концерт у королівському палаці Франції і король його запитав: „Скажіть, мій друже, що ви думаєте про музику? Маленький Моцарт відповів: „Музика - це голос нашого серця!”

Окрилений блискучим успіхом, композитор пише багато творів, один із яких ви зараз послухаєте... Це „Рондо” із „Маленької нічної серенади”. Створена для свята, популярного в Італії та Іспанії. Ви знаєте, що композитор побував з концертами у багатьох країнах Європи.

2. Діти слухають твір і характеризують його характер, темп.

— Що під цю музику можна робити?

3. Розповідь.

— Останні роки життя композитора були дуже важкими: постійні матеріальні нестатки, підірване здоров’я, але йому ще тільки 35 років.

Одного разу до Моцарта прийшов невідомий в чорному і замовив написати за велику винагороду заупокійну месу. Композитор погодився. У визначений час замовник не прийшов. І Моцарт відчув, що „Реквієм” він пише для себе. Передчасна смерть Моцарта породила легенду, яку так блискуче втілив О. Пушкін у трагедії „Моцарт і Сапьєрі”. Були припущення, що сучасник Моцарта, маловідомий австрійський композитор Сальєрі заздрив Моцарту за його успіх й отруїв Моцарта.

4. Діти слухають „Лакримозу” із „Реквієму”.

Реквієм — це великий твір траурного характеру для соліста, хору, оркестру, органу.

5. Характеристика прослуханих творів.

— Яке життєве призначення цих творів?

— У чому сила цієї музики?


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити