Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 24

Тема уроку. Змінний розмір. Робота над піснею ”Веснянка”. Слухання музики. Г. Свиридов. Сюїта № 6 ”Час, уперед”


Мета уроку: закріпити  з учнями поняття „змінний розмір” та його використання у музичних творах; розвивати у дітей музично-ритмічний слух та вокально-хорові навички; виховувати інтерес до музики, любов до природи.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: таблиця, магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрет Г. Сковороди.

Хід уроку

I. Організація класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми та мети уроку.


II. Актуалізація опорних знань.

Діти, згадайте, на минулому уроці я наголошувала, що крім перемінних ладів, у музичних творах може бути змінний розмір, як ось, наприклад, у вправі, яка написана на дошці.



— Як змінюється тут розмір? (Спочатку 3/4, потім 4/4, ізнову 3/4 на 4/4).

— Давайте проплескаємо цю вправу, називаючи склади ритму або 1і 2і 3і 4і, а потім словами.

У змінному розмірі написана пісня „Ой у лузі червона калина”. Давайте згадаємо її.

 

III. Розспівування та робота над піснею В. Філіпенка „Веснянка”.

Працюю над диханням, дикцією, чистотою інтонування. Виконуємо пісню у стриманому темпі, не дуже голосно, але грайливо і радісно.


IV. Слухання музики.

1. Бесіда.

Сьогодні, діти, ми з вами познайомимося з творчістю композитора XX сх. Музика XX ст. зазнала значних змін. Це джазова музика, симфонії Д. Шостаковича, оперети І. Кальмана. Митці XX ст. завжди були в авангарді подій і своїм мистецтвом відображали дійсність. Таким був російський композитор Георгій Свиридов, який створив власний яскравий стиль у музиці - це кантати, ораторії, симфонічні поеми, вокальні цикли і пісні. Особливо глибокою є його музика до кінофільмів „Заметіль” та „Час, уперед”.

Сьогодні послухайте VI частину сюїти з музикою до кінофільму „Час, уперед” Це розповідь про мужніх людей, які будували на Уралі місто Магнітогорська Сюїта складається з шести частин, різних за характером та змістом.

2. Діти слухають VI частину сюїти і думають, чому композитор так назвав її і чим скористався, якими засобами музичної виразності, щоб зобразити час, який рухається уперед.

3. Характеристика прослуханого.


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити