Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 26

Тема уроку. Повторення вивченого матеріалу. Музична вікторина


Мета уроку: закріпити  з учнями вивчений матеріал на основі ритмічних та мелодичних вправ; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики, любов до своєї Батьківщини.

Тип уроку:  підсумковий.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрети композиторів.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.

Сьогодні ми підсумуємо усе, про що дізналися, що слухали і які пісні виконували, тобто визначимо, яку роль відіграє в нашому житті музика.

Ми послухали з вами ряд творів різних композиторів, але можемо переконатися, що музика здійснює різноманітний вплив на людей, змінюючи їх і їхнє життя.


ІІ. Давайте згадаємо твори жартівливого характеру і послухаємо їх (уривки).

— Й. С. Бах „Скерцо”.

— Українська народна пісня „Ой під вишнями”.

— М Леонтович „За городом качки пливуть”. (Діти слухають і висловлюють свої думки).

А тепер згадаємо пісню, яку ми виконували, що підходить до цього жанру. Йдеться про країнську народну пісню „Од Києва до Лубен”.

Настройка, спів мажорного звукоряду від соль.

Діти хором виконують пісню „Од Києва до Лубен”.

— Що ви знаєте про музичний лад?

— Чи може бути написана пісня у двох ладах?

— Як називається такий лад? (Перемінний).

— Яку пісню ви вивчили у перемінному ладі?

(„Веснянка" В. Філіпенка).

— Хто хоче виконати цю пісню біля дошки? (опитую)

Після виконання пісні діти відповідають на питання кросворду, який намальований на дошці.


Відповіді:

1. Швидкість виконання музичного твору.

Темп

2. Сценічна дія, в якій співають.

Опера

3. Сила музики.

Динаміка

4. Частина діапазону певної висоти.

Регістр

5. Звукоряд, що охоплює 8 ступінь.

Октава

6. Постійний взаємозв’язок звуків.

Лад


 

— Які композитори зверталися до народної пісні і, зокрема, використовували у своїх творах обрядові пісні?

(М. Вериківський. Симфонічна сюїта „ Веснянка”; І. Шамо. Хорова опера „Ятранські ігри”; М. Римський-Корсаков. Опера „Снігуронька").

— Давайте послухаємо уривки цих творів, порядок яких я не буду називати. Ви маєте на слух визначити їх порядок.

— Які почуття у вас викликає пісня „Реве та стогне Дніпр широкий” М. Крижанівського?

(Світлий смуток, глибокий ліричний роздум звучить у мелодії цієї пісні. Картини природи і душевний стан героя зливаються в одній тональності, в одному настрої. А трагедії, глибокої печалі чи скорботних інтонацій ми не відчуваємо в цій музиці, чого не можна сказати про „Лакримозу"В.А.Моцарта з „Реквієму”).

(Діти слухають уривок „Лакримози" і пісню „Реве та стогне Дніпр широкий ”).

— А на завершення уроку повторимо пісню, яка має назву „Веселкова пісня” О.Жилінського. Хто хоче, той може заспівати її біля дошки, а решта учнів будуть виконувати приспів. (Діти виконують).


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити