Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 27

Тема уроку. Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні ”Цвіт землі” О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. ”Дитячий куточок”


Мета уроку: формувати у дітей уміння і навички сольфеджування вправи у шестидольному розмірі; розвивати ладо-тональний слух та вокально-хорові навички; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, магнітофон.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

3. Пояснення нового матеріалу.


II. Розспівування.

— Діти, що таке розмір?

— Які розміри бувають?

(Дводольні, тридольні, чотиридольні).

Сьогодні ми познайомимось з шестидольним розміром, який утворюється від поєднання двох простих:

3/8 + 3/8 = 6/8

У кожному такті є шість долей: перша сильна, четверта — відносно сильна, а решта долей — слабкі. Тривалість кожної долі вимірюється восьмою нотою. Переконаємось на ритмічній вправі, проплескавши її.



А тепер просольфеджуємо уривок знайомої пісні М. Глінки „Не щебечи, соловейку”, тактуючи у розмірі 6/8.



III. Розучування пісні „Цвіт землі”.

Цю пісню О. Злотника розучую за нотним текстом, але спочатку варто проілюструвати пісню на усіх куплетах і дати дітям завдання визначити основну ідею змісту слів пісні.


Цвіт землі

Слова М. Сингаївського

Музика О. Злотника

 

 

В саду вишневім залюбки

Вінки сплітає дітвора.

Синиці, ластівки, шпаки,

Синиці, ластівки, шпаки

Летять до кожного двора.        Двічі


І лине скрізь пташиний грай —

Моя квітуча сторона.

Цвіте земля, цвіте мій край,

Цвіте земля, цвіте мій край.

І в серці кожного весна.          Двічі


2. Характеристика нотного тексту пісні:

—    Який розмір пісні?

—    Які тривалості нот зустрічаються?

—    Що таке затакт?

3. Розучую пісню по фразах, настройка у тональності, звертаю увагу на чистоту інтонування, дикцію, а також на дотримання правильного ритму на словах „і затопили береги, і затопили береги”.


IV. Слухання музики.

1. Бесіда.

Ви знаєте, діти, що композитори творять музику і під враженням певних життєвих ситуацій, спостережень. Для прикладу можна назвати музику французького композитора - імпресіоніста Клода Дебюсі, творчість якого багатопланова і різножанрова. (Імпресьйон з французької означає «враження»). Композиторам-імпресіоністам характерно було загострене почуття музичного тембру. Художники цього напрямку любили колір, а композитори — колорит звучання. Найбільш популярною є симфонічна і фортепіанна музика. В ній композитор створив самобутній стиль та нові прийоми виконання на фортепіано: досконала техніка, нові штрихи.

Один із таких творів ми сьогодні послухаємо. Це „Дитячий куточок”, який він присвятив своїй доньці. Пам’ятаєте у П. Чайковського є „Дитячий альбом”, який він присвятив племінникам.

2. Діти слухають твір і характеризують його.

Етюд — це п’єса для розвитку виконавської техніки.


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити