Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 28

Тема уроку. Спів вправ у різних розмірах. Робота над піснею ”Цвіт землі”. Слухання музики. В. Сильвестров. Цикл ”Тихі пісні”


Мета уроку: вчити дітей сольфеджувати вправи у різних розмірах, тактуючи; формувати співацькі навички та музичну пам’ять; виховувати інтерес до пісні.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: вправи для сольфеджування, магнітофон, фортепіано, нотний запис пісні, портрет В. Сильвестрова.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.

1. Вправа на артикуляцію:




2. Плавне голосоведення.


 

III. Сольфеджування вправ у розмірі 3/8 і 6/8.

На минулому уроці, діти, ми вивчали складний розмір 6/8 і схему його тактування. Порівняємо дві вправи і просольфеджуємо їх.


image156” border=

 

—    У яких тональностях написані вправи?

—    Які ноти по тривалості використані?

—    Який розмір кожної вправи? (Бажаючих опитую на оцінку).


IV. Роботу над піснею „Цвіт землі” продовжую, розучуючи усі куплети. Працюю над правильним звукоутворенням, характером виконання, у стриманому темпі, передаючи весняний настрій.


V. Слухання музики.

1. Розповідь.

Сьогодні ми познайомимось з українським композитором 60-х років XX ст., який належав до чи не найяскравіших „модерністів”. Це композитор Валентин Сильвестров. Його творчий шлях був тернистим і сповненим значних труднощів. Уже перші його твори викликали сенсацію через свою викличну „самостійність”, відвертий прояв творчої індивідуальності. Він міг використати в інструментальному творі звук шипіння сірника, що гаситься у воді. Мається на увазі його „Медитація” — симфонія для камерного оркестру. З часом його мистецтво все відвертіше декларує вічні вселюдські цінності, що позначається насамперед на зверненні до пісенних, ліричних мотивів. Такими є Четверга і П’ята симфонії.

В останніх творах Сильвестров звертається до безсмертної поезії Т. Шевченка. Сьогодні ви послухаєте пісню із вокального циклу „Тихі пісні”, яка має назву „Прощай, світе, прощай, земле...”, теж на слова Т.Шевченка.

2. Слухання твору та його характеристика.

— Якими музично - виражальними засобами скористався композитор для написання твору?

— Які відчуття викликає у вас така музика?

(Відповіді дітей).


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити