Уроки музики 5-8 класи

6 КЛАС


Тема 2. Я і музика

Урок 32

Тема уроку. Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею ”Коломийки”.

Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії


Мета уроку: закріпити з дітьми поняття „змінний розмір” на мелодичній вправі; розвивати музично - ритмічний слух та співацькі навички; виховувати інтерес до української народної музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.



III. Сольфеджування вправи.


image167” border=

 

1. Характеристика вправи.

—   Що характерно для вправи?

(Те, що розміри тут чергуються 2/4 3/4 2/4 3/4).

—   Як такий розмір називається?

(Змінний).

—   Охарактеризуйте II і IV такти.

(Тут синкопа).

—   Що таке синкопа?

2. Сольмізація вправи.

3. Настройка.

4. Сольфеджування вправи. Бажаючих опитую на оцінку.

 

IV. Роботу над українською народною піснею „Коломийки” продовжую, звертаючи увагу дітей на порядок куплетів та тональність, в яких вони написані.

Коли діти добре вивчили текст пісні, пропоную заспівати її з танцювальними , рухами.


V. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

Діти, перш ніж послухати „Концертну імпровізацію”, ми повинні згадати, що ж таке імпровізація.

Імпровізація — це складання музики без попередньої підготовки. Народні співаки, інструменталісти розвивають наспіви в процесі виконання.                                                                              

Досить часто ви можете почути твори, основна мелодія яких піддасться ритмічним, динамічним змінам, а її окремі частини можуть виконуватися у різних регістрах, розширюючи цим тембральну палітру музики. Усе це надає музичним творам варіаційного викладу. Даний твір набуває інструментальної риси, але зберігає при цьому свою мелодичну та ладово — інтонаційну основу.

Відомо, що найдавнішими музичними інструментами в Україні були сопілка, волинка, трембіта, кобза, бандура, цимбали, скрипка. Усі вони входили до складу „троїстої музики”, які й виконували значні за обсягом і досить складні музичні твори. Послухайте „Концертну імпровізацію” на буковинські народні мелодії у виконанні оркестру народних інструментів і визначте за тембром, які інструменти оркестру ви чуєте.

2. Слухання твору.

3. Характеристика почутого.

— Чим відрізняється симфонічна музика від інструментальної?

— Які почуття викликає почутий музичний твір?

4. Повторне слухання.


V. Підсумок уроку.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити