Уроки музики 5-8 класи

7 КЛАС


Тема 1. Образний зміст музики

Урок 7

Тема уроку. Мелодична лінія музичних творів. Розучування пісні ”Музика” В. Островського. Слухання музики. К. Сен-Санс. ”Лебідь” із сюїти ”Карнавал тварин”


Мета уроку: поглиблювати з учнями набуті знання та навчити застосовувати їх на практиці; розвивати навички активного сприймання музичного твору; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-запис, портрет композитора.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.


III. Сольфеджування вправи.



— Визначте тональність вправи.

— Що означає розмір?

— Вкажіть на стрибкоподібний рух мелодії. Ви бачите, що мелодія може Рухатися плавно — це основний вид мелодії, а стрибок підкреслює важливий Момент у розвитку мелодії.

— Сольмізація та сольфеджування вправи.


IV. Розучування пісні В. Островського „Музика”.

1. Бесіда.

Музика займає значне місце в нашому житті і є могутньою надихаючою силою для кожного із нас. Де мистецтво особливої емоційної сили.


Музика

Слова і музика В. Островського

 

image189” border=


Хай сплітає музики вінок,

Із росинок зробить нам намисто,

Музика — це візерунок нот

І пшеничне поле золотисте.


Приспів:

Музика — це співи солов’я

І душі мелодія чарівна.

Музика — це дерево життя

І ласкаве сонячне проміння.

Музика — це чисте джерело,

Невичерпна і жива криниця.

Музика — це пісня на добро

І співуча мова материнська.


Піснею хай стелиться життя,

Квітами вкриваються дороги,

Щастям хай наповняться серця

І не знають матері тривоги.

Приспів.


Музика — щасливе майбуття,

Божий дар від роду і до роду.

Музика — мов батьківська земля,

Скарб неоціненний для народу.

Приспів.


2. Художній показ пісні.

3. Характеристика нотного тексту пісні, за яким розучується пісня.

— Який характер мелодії пісні?

— Розмір?

— У якій тональності написана пісня? .

4. Розучую пісню по фразах, звертаючи увагу на мелодійні звороти, повторюються через кожних два такти.


V. Слухання музики.

— Каміль Сен-Санс — французький композитор 19 ст. З 5-ти років він почав складати музику, в 10 дав перший публічний концерт. Далі повністю присвятив себе композиторській та виконавській діяльності. У доробку композитора 11 опер, 5 симфоній, кантати, ораторії та сюїта „Карнавал тварин”, у якій яскраво втілені звуконаслідувальні можливості музики. Це програмовий твір гумористичного характеру, у якому відчувається легкість жанрових замальовок.

Сюїта складається з 14 номерів, музика яких дуже цікава. Вони мають назви „Кури і півень”, „Антилопа”, „Слони”, „Кенгуру” та ін., проте найбільшу популярність здобула 13 частина, яка має назву „Лебідь”, і ми її послухаємо.

2. Слухання твору.

3. Характеристика прослуханого.

— Які почуття викликає цей твір?

— Чи можете уявити образ, не знаючи назви твору?

4. Повторне слухання.


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити