Уроки музики 5-8 класи

7 КЛАС


Тема 1. Образний зміст музики

Урок 8

Тема уроку. Особливості музичних образів. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина


Мeтa уроку: визначити рівень набутих знань, умінь і навичок з цієї теми; розвивати у дітей ладо-тональний слух та музичний смак; викликати інтерес до музики, збагачувати емоційний світ дітей.

Тип уроку:  урок — гра.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-записи, портрети композиторів.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

Гра „Меломан”.

Умови гри: у грі беруть участь 5 команд і вчитель.

Гра проводиться у 5 турів.

І —„ Біографічний”

II — „ Музикознавчий”

III — „Теоретичний”

IV — „ Вокальний”

V — „Ерудит”.

І тур „Біографічний”.

Завдання туру полягає, щоб із 5-ти речень визначити, про якого композитора йдеться, і підняти відповідну цифру (портрети композиторів розташовані на дошці під відповідними номерами).

Зачитую речення:

1. Творчість композитора формувалася під впливом ідей Французької революції.

2. Тематика більшості його творів — боротьба добра і зла.

3. Про один із своїх творів сказав: „Так доля стукає у двері”. — (Л. ван Бетховен).


1. Його наставником був Клод Дебюссі.

2. У своїх творах розвивав принципи імпресіонізму.

3. У музиці був поборником правди і краси. (Моріс Равель).


1. Велике місце у його творчості посідає вокальна музика.

2. На його могилі викарбувано слова: „Смерть поховала тут великий с а ще більші надії”.

3. Це один із перших композиторів-романтиків. (Франц Шуберт).


1. Засновник української класичної музики.

2. Написав 3 дитячих опери на сюжети казок.

3. Заснував музично-драматичну школу в Києві. (М. Лисенка).


II тур „Музикознавчий”.

Демонструю фрагменти музичних творів, а учні відповідно до списку дошці піднімають номер твору.

1. Ф. Шуберт. Балада„Лісовий цар”.

2. Ф. Ліст. „Рапсодія”.

3. Л. ван Бетховен. Увертюра „Егмонт”.

4. М. Равель. „Болеро”.

5. К. Сен-Санс. „Лебідь”.

6. Б. Фільц. „Закарпатські картинки”.


III тур „Теоретичний”.

Заповнити кросворд: дається ключове слово (образ), а учні називають відомі слова, пояснюють її значення і записують у кросворд.


image191

 

IV тур „Вокальний".

Виконати одну з вивчених пісень, упізнавши її за ритмічним малюнком, мотивом пісні.

1. „Балада про мальви".

2. „Посміхайтеся".

3. „Україно".

4. „Музика".


V тур „Ерудит”.

Відповісти на питання:

1. Скільки музичних образів зображено у баладі Шуберта „Лісовий цар”? (Три: лісовий цар, батько та син).

2. Для чого Бетховен використав в увертюрі „Еґмонт” старовинний французький танець сарабанду? (Щоб відтворити образ іспанських завойовників).                                                        

3. Що покладено в основу „Рапсодії” Ліста? (Народні пісні і танці).    

4. Музичні образи якого народу зображено в „Болеро” М. Равеля? (Іспанського).

5. За допомогою яких елементів музичної мови К. Сен-Санс створив музичний образ твору „Лебідь”).

6. За допомогою яких елементів створюється образний зміст музики? (Ритм, темп, мелодія, метр, динаміка).

Підбивання підсумків. Визначаються переможців кожного туру, які набрали найбільше балів і оцінюються.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити