Уроки музики 5-8 класи

7 КЛАС


Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 17

Тема уроку. Мелодична вправа у розмірі 2/4. Розучування пісні ”Шкільний корабель” Г. Струве. Слухання музики. М. Глінка. Уверпора до опери ”Руслан і Людмила”


Мета уроку: закріпити  з учнями тривалості нот і пауз на ритмічній вправі; розвивати у дітей вокально- хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до оперного мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, магнітофон, фортепіано, аудіо-запис, портрет М. Глінки.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.

Відомо, що кожен лад складається із стійких і нестійких ступенів. Ми також

знаємо, що нестійкі тяжіють у стійкі. Наприклад, у гамі до мажор.

1. Спів мажорного звукоряду від до.


image204” border=

 

2. Всі мелодії завершуються на стійких ступенях. Ось послухайте вправу. (Виконую вправу).


image205” border=


Ваше завдання дописати її закінчення. А щоб його дописати, потрібно визначити тональність.

— Фа мажор. (Діти записують вправу в зошити і завершують мелодію).

— А тепер просольфеджуємо усі разом.

— Хто бажає виконати зі словами?


III. Розучування пісні Г. Струве „Шкільний корабель”.


Шкільний корабель

Слова К. Ібряєва

Музика Г. Струве


В темпі вальсу

image207” border=


Кожен рік ми входим, звісно,

В клас новий, як в інший порт,

Наші мрії, нашу пісню,

Як завжди, берем на борг.


Приспів:

Ми вахту несемо у класі роки,

То значить, хоч трошки ми всі — моряки.

Жага відкриттів нам знайома.

Дороги у нас не близькі.


По слідах героїв Гріна,

По книжках, що любиш ти,

Під невидимим вітрилом

Нам із друзями пливти.


Приспів.


Чи в морфлот підем зі школи,

Чи покличе космодром —

Не залишимо ніколи Ми людину за бортом.


Приспів.


1. Художній показ пісні.

2. Бесіда за прослуханим твором. Діти визначають основний зміст тексту слів пісні, характер мелодії.

—    Чого вчить пісня?

—    У якому темпі прозвучала пісня?

—    Чи танцювального вона характеру?

—    Яка тональність пісні?

3. Розучую пісню за нотним текстом по фразах, звергаю увагу на зустрічні знаки альтерації, затакт, заліговані суміжні ноти.

—    Яким ступенем починається пісня, стійким чи нестійким?

—    Яким закінчується?


IV. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

Діти, ви знаєте, що всі музичні твори мають свою структурну побудову і  відповідно відносяться до певної групи, яка класифікується за жанром.

Жанр — це сформований різновид музичних творів, які визначаються за характером, тематикою, засобами виразності. Є такі жанри: пісенний, камерний, оперний, симфонічний.

Сьогодні ми звернемося до оперного жанру, слухаючи увертюру до опери  „Руслан і Людмила” М. Глінки.

М. Глінка — російський композитор, основоположник російської класичної музики. Свою оперу він написав за однойменною казкою О. Пушкіна.

У 1838 р. Глінка здійснив мандрівку по Україні, побувавши у містах і селах, слухав українські пісні. В той час він почав писати дві українські пісні „Гуде вітер вельми в полі” та „Не щебечи, соловейку”, а також оперу, уривки з якої слухали із захопленням слухачі музичних вечорів у с. Качанівці. Головні персонажі казки — Руслан і Людмила. Це мужні і добрі люди, які вступають у боротьбу з носіями зла і жорстокості Чорномором і чарівницею Нашою.

2. Слухання увертюри.

3. Характеристика прослуханого.

—   Що таке увертюра?

—   Охарактеризуйте музику увертюри.

—   До якого жанру належить опера?

—   Чи має казковий характер увертюра?


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити