Уроки музики 5-8 класи

7 КЛАС


Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 20

Тема уроку. Різновиди ритмічного письма, синкопа, вправа. Робота над піснею ”Синові”. Слухання музики. Дж. Россіні. Увертюра до опери ”Севільський цирульник”


Мета уроку: закріпити  з учнями набуті знання і вміння відтворення ритму; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, фортепіано, аудіо-запис, портрет Дж. Россіні.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.


image213” border=

 

Всі музичні жанри пов’язані певними метро-ритмічними засобами виразності. Ми легко можемо розрізняти на слух темп маршу, вальсу, польки тощо завдяки метроритму. Але, як ви знаєте, є синкопований ритм, то ж давайте проспіваємо пісню „Хай буде так”.

— Що таке синкопа?

— У яких творах ви запам’ятали синкопований ритм?

(„Вийди, вийди, Іванку’’, „Коломийки” та інші).


III. Роботу над піснею „Синові” (продовження).

Співаючи, особливу увагу звергаю на образний зміст твору, в якому передано характер та настрій, завдяки вдалому поєднанню поетичного тексту і мелодії.


IV. Слухання музики.

1. Розповідь.

На минулих уроках ми ознайомилися з музичною формою. Це увертюра, ораторія, симфонія, концерт. Сьогодні ви послухаєте ще одну увертюру до опери „Севільський цирульник” італійського композитора Джоакіно Россіні.

Дж. Россіні народився 1792 р. у м. Пезаро. Його батько був трубачем, а мати — співачкою з хорошим голосом. Згодом сім’я переїхала у м. Болонью, де Россіні здобув музичну освіту. Свою творчість він загалом присвятив опері.

В перший період творчості написав 16 опер, 9 з них було написано в характері „буффа”, що означає комічна. Однією з таких опер була „Севільський цирульник”, яку Россіні написав за 20 днів. Це італійська комедія з гострим дотепним змістом, мелодичною щирістю і віртуозним блиском вокальних партій.

2. Слухання увертюри.

3. Характеристика прослуханого.

— У якій формі написана увертюра? (Увертюра написана у формі сонатного алегро без розробки. Легкість і простота цієї музики відтворює італійський характер, а динамічні хвилі в оркестровці надають їй театральності).

— Який характер має закінчення увертюри?

— Які елементи музичної мови використав композитор?

4. Повторне слухання.


V. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити