Уроки музики 5-8 класи

7 КЛАС


Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 21

Тема уроку. Метрична будова мелодії. Розучування пісні П. Татарченка ”Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. Л. ван Бетховен. Увертюра ”Егмонт”


Мета уроку: поглибити знання учнів про метричну будову музичних творів та закріпити на практиці; розвивати у дітей метро-ритмічний слух та музичну пам’ять; виховувати любов та інтерес до музики.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, нотний текст пісні, портрет композитора Л. ван Бетховена.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.


II. Розспівування.



III. Актуалізація опорних знань учнів.

— З наведених вправ ви помітили різницю у виконанні?

(Так, ба вони написані у різних розмірах).

— Яких властивостей та характеру набуває мелодія залежно від розміру і ритму?

— За яким принципом класифікується співвідношення тривалостей. (Двох або трьох долей в одному такті, де перша доля завжди наголошена. Інші розміри є похідними або, як їх іще називають, складеними: 4/4; 6/8; 5/4).


IV. Розучування пісні Г. Татарченка „Гей, ви, козаченьки”.

1. Вступна бесіда.


Гей, ви, козаченьки

Слова В. Крищенка

Музика Г. Татарченка


В темпі маршу

image214” border=


А прийшла лиха година, —

Впав козак наш у траві,

Щоб іскрилась Україна

На гетьманській булаві.

Обросила землю рана

Із козацького чола,

Щоб неправда помирала,

Щоби правдонька жила.


Приспів:

Гей, ви, козаченьки — вітер в чистім полі,

Научіть нащадків так любити волю.

Гей, ви козаченьки — спомин з м’яти-рути,

Научіть минулу славу повернути.                                                 Двічі


На початку 16 ст. зароджується козацтво. Уі середині того ж століття формується Запорізька Січ — оплот козацької вольниці. Козаки взяли на себе обов’язок захищати українські землі від усяких нападників. І до цієї пори слава про козаків живе, народ створює про них пісні, де прославляє мужнє козацтво, їх ватажків: Дорошенка, Сагайдачного, Мазепи.

Пісня „Гей, ви, козаченьки” написана сучасними авторами: слова Вадима Крищенка, музика Геннадія Татарченка.

2. Художній показ пісні.

3. Характеристика прослуханого.

4. Розучую пісню по фразах за нотним текстом. Визначаємо з учнями темп, що характерний для розміру 4/4, а також пунктирний ритм.


V. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

Сьогодні ми з вами послухаємо увертюру „Егмонт” Л.Бетховена. Ми її вже слухали, але сьогодні розглянемо другий аспект твору — його драматургію, тобто втілення драматичної дії, де досить виразно виступають два протиріччя: образ іспанських гнобителів, виражений акордами старовинного танцю сарабанди, та образ пригнобленого народу з характерними мелодичними інтонаціями.

Отже, два чинники складають драматургію музичного твору - подібність і контраст.

2. Слухання твору та визначення:

— Що драматизує розвиток музики?

— Якими засобами композитор виражає непримиренну боротьбу народу?

— Який характер оригіналу музичного твору?

— Які почуття він виражає?

3. Характеристика прослуханого.

(Думки учнів про почутий твір).


VI. Підсумок уроку.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити