УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ


Урок 10

Тема. Природні та рукотворні об'єкти (тіла)


Мета: дати загальну класифікацію об'єктів навколишнього світу, формуючи цілісне уявлення про нього; учити наводити приклади об'єктів живої та неживої природи, об'єктів, створених руками людини; закріплювати навички групувати об'єкти неживої та живої природи та рукотворні об'єкти за суттєвими ознаками; виховувати дбайливе ставлення до природи та речей, створених людиною.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?


II. Повідомлення теми і мети уроку

►► Гра «Я знаю три назви...»

Учитель кидає м’яч учням і пропонує назвати представників живої природи.

Наприклад:

•     листяні дерева;

•     птахи;

•     комахи тощо.

—    Окрім рослин, тварин, грибів, нас оточує безліч інших предметів. Сьогодні на уроці ми навчимося орієнтуватися в цьому різноманітті.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з природними і рукотворними об'єктами

—    На уроках ми вивчаємо природу. А що таке природа? Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Сонце, небо, дерева і т. ін.)

—    Ліс і річка, небо і повітря, вода, дощ, сніг, птахи, звірі та рослини — все це природа. Не належить до природи лише те, що зроблено руками людини.

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно-голубе,

Сонце світить золоте,

Вітер листям грає,

Хмарка в небі пропливає.

Поле, річка і трава,

Вітер в полі повіва,

Птахи, звірі і ліси,

Грім, тумани, світ краси,

Людина і погода —

Усе це навкруги... (природа).

—    Як ви вважаєте, на які дві групи можна розділити предмети, що оточують нас?



2. Робота за малюнками

—    Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи.

Доповніть кожну групу своїм прикладом.

Природні об’єкти                                Рукотворні об’єкти



3. Вправа «Мікрофон»

—    Продовжте перелік, початий художником. (Діти називають те, що створено руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо.)

—    Протягом усієї історії людства руками і розумом людей було створено величезну кількість різноманітних речей, будівель, машин і механізмів (штучний супутник Землі, комп’ютер, телефон тощо). Ці речі створила людина.

Висновок: рослини, тварини, люди, Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, ґрунт — усе це природа. Те, що зроблене руками людини, не належить до природи.

►► Фізкультхвилинка


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

•     Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

•     Дуб, камінь, Сонце, повітря.

•     Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

•     Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

2. Виконання завдань

1) Назвіть з переліку те, що зроблене руками людини.

•     Хмара

•     космічний корабель

•     стіл

•     трава

•     горобець

•     Сонце

2) Намалюйте два будь-яких предмети, зроблені руками людини.

3) Назвіть те, що не зроблено руками людини.

•     Річка

•     літак

•     кит

•     вода

•     небо

•    парта

4) Намалюйте будь-які два об’єкти природи.

5) Яке речення правильне?

•     Природою називається все те, що оточує людину.

•     Природою називається все те, що зроблено руками людини.

•     Природою називається все те, що оточує людину і не зроблено її руками.

6) Природні об’єкти — це те, що:

•     створено людиною;

•     створено нашою планетою;

•     створено природою.

7) Що не належить до природних об’єктів?

а)    Тварини, рослини;

б)    зроблене руками людини;

в)    річки, моря, океани.

8) Зазначте природні об’єкти.

а)    Підручники, зошити, будинки, будівля школи, машини, космічні станції;

б)    людина, рослини і тварини, моря і океани, Сонце, Земля, фабрики і заводи;

в)    Сонце, Земля, повітря, вода, людина, рослини і тварини, гриби і мікроби.

9) Що створено руками людини? Позначте зайве. Чому ви так уважаєте?



3. Робота в групах

►► Гра «Розгубилися слова»

—  Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, створені людьми. Тепер у групах складіть речення, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. (Речення — на окремих аркушах на дошці.)

•     Берегти природу. Потрібно

•     Людей. працю Шануй

Висновок. Потрібно берегти природу та шанувати працю людей.


V. Підсумок уроку

—    На які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас?

—    Що таке природні об’єкти?

—    Що таке рукотворні об’єкти?

—    Наведіть приклади природних об’єктів.

—    Наведіть приклади рукотворних об’єктів.

—    Як необхідно ставитися до речей, створених людиною?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити