УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ


Урок 20

Тема. Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?


Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?


II. Повідомлення теми і мети уроку

►► Робота над загадкою

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть,... (вода).

—    Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як економно використовувати воду вдома.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над загадками

• У неї ллється, з неї ллється,

Сама по землі плентається. (Річка)


• Не кінь, а біжить,

Не ліс, а шумить. (Річка)

2. Робота в групах

Діти обговорюють, звідки потрапляє вода у квартири.

—    Який шлях долає вода, перш ніж потрапити в наші будинки?

3. Бесіда

—    Чи можна уявити собі життя без води? Чому?

—    Як людина використовує воду?

—    Яку воду ви використовуєте для купання, прання, миття посуду? (Гарячу)

—    Як ви вважаєте, чи багато енергії потрібно для очищення і нагрівання води?

—    Дійсно, щоб очистити і нагріти воду, витрачають величезну кількість енергії.

4. Розповідь учителя

—    Виявляється, ми витрачаємо води найбільше у світі. Щодня вдома на 1 людину використовуємо:

•     на миття рук (не закриваючи кран) — 6-8 л;

•     чищення зубів — 6-8 л;

•     обполіскування унітазів — 15 літрів (за одне змивання);

•     душ — 15-20 л на хвилину;

•     прання — 130-150 л (за 1 прання);

•     прийняття ванни — 150 л.

Води витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду.

Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води — це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне — не забувайте закривати воду!

Три простих правила — і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. Окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для очищення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування.

5. Вивчення правил економії води

•     Під час полоскання рота — закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.

•     Замінити прийом ванни душем.

•     Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.

•     Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.

•     Прати білизну при повному завантаженні машини.

•     За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.

•     На дачі поставити бочку для водостічної води.

►► Фізкультхвилинка


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Коли я вмиваюся» (за принципом «Світлофор»)

—    Коли я вмиваюся і чищу зуби:

•     я розмірковую лише про свої проблеми;

•     я захоплююся водою — це дивна речовина;

•     я витрачатиму стільки води, скільки побажаю;

•     економити воду безглуздо, адже батьки за неї платять;

•     я закриваю кран на якийсь час, поки чищу зуби;

•     проблема води — це проблема дорослих, нехай вони її розв’язують;

•     я погано закручую крани, а коли з них усе ж продовжує крапати вода, кличу дорослих і прошу полагодити кран;

•     води на Землі багато, можна не турбуватися, чистої води завжди на всіх вистачить.

2. Гра «Слова про воду»

Призначають «Фею Води». У неї в руках — чашка з водою. «Фея Води» обходить дітей і бризкає на них зі своєї чашки. Той, на кого потрапили краплі води, повинен промовити певне слово, що у нього асоціюється з водою (наприклад: водопровідник, умивання, душ, напій тощо).

—    Чи доводилося вашій сім’ї звертатися за допомогою до водопровідника? чим він вам зарадив?

—    Як ви вважаєте, що трапилося б у місті, якби на тиждень у ньому відключили гарячу і холодну воду?

—    Які робочі інструменти допомагають водопровідникові працювати?

—    Як ви гадаєте, якою людиною повинен бути кваліфікований водопровідник? Що він повинен уміти робити?

3. Аналіз ситуації

—    А тепер послухайте один запис.

—    Привіт, Федю! Привіт, Дмитрику! Ви що такі веселі?

—    Так, ми зараз чудово грали. Набрали повну ванну води і пускали кораблики, а потім пішли на вулицю.

—    Кран закрили?

—    Навіщо? Води і так багато. Нехай тече, потім закриємо.

—    Діти, як би ви оцінили поведінку хлопців? Добре вони вчинили? (Ні! Воду потрібно берегти. Вони могли б затопити сусідів, які живуть поверхом нижче.)


V. Підсумок уроку

—    Яке значення має вода в нашому житті?

—    Як слід ставитися до води?

—    Що на уроці було цікавим?

—    Запам’ятайте: економлячи воду, ми зберігаємо енергію, гроші, своє здоров’я і здоров’я нашої планети.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити