УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ


Урок 27

Тема. Дерева, кущі, трав'янисті рослини


Мета: ознайомити учнів із різноманітним світом рослин; учити порівнювати дерева, кущі, трав'янисті рослини; розвивати мовленнєві вміння, мислення; виховувати допитливість, інтерес до вивчення рідної природи.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?


II. Повідомлення теми і мети уроку

—    Відгадайте загадки.

•     У золотому решеті чорних хатинок повно. (Соняшник)

• Навесні веселить, улітку холодить,

Восени харчує, зимою зігріває. (Дерево)

•     Не розбивши горщика, не з’їси каші. (Горіх)

•     Повна діжка жита, п’ятачком накрита. (Мак)

—    Що об’єднує слова-відгадки? (Це все рослини)

—    Сьогодні ми вчитимемося розрізняти рослини за ознаками груп: дерева, кущі та трави.


III. Вивчення нового матеріалу

►► Робота за малюнками

—    Розгляньте малюнки. Уявіть себе на борту вертольота. Які рослини ви бачите з вертольота? (Горобину, березу, яблуню, грушу)

—    Як одним словом назвати ці рослини? (Дерева)

—    Дерева високі, тому ви побачили їх із вертольота. Для того щоб побачити рослини, які нижче ростом, доведеться спуститися на землю. Що ви побачите в саду? (Використовуючи малюнки, учні розповідають, що в саду ростуть малина, смородина, аґрус, кульбаба, подорожник.)

—    Смородина, аґрус, малина — це кущі.

—    Порівняйте, чим відрізняються в природі дерева і кущі? (Заввишки, за формою)

—    Чи може дерево бути нижче ніж кущі? (Так, може.)

—    Наведіть приклад.

—    Порівняйте стебла дерев і кущів. (У дерев один дерев’янистий стовбур, гілки дерева починаються на деякій відстані від землі й утворюють крону. У кущів відсутній спільний ствол, але в них є декілька дерев’янистих стебел із гілками, що починаються відразу від землі.)

—    Назвіть трав’янисті рослини, що ростуть у саду.

—    Чи може трав’яниста рослина бути вища ніж дерево? Наведіть приклади.

—    Порівняйте різні трав’янисті рослини. Які рослини належать до групи «трави»? (У трав’янистих рослин один або декілька недерев’янистих, тобто зелених стебел. Ми знаємо багато рослин із зеленими стеблами.)

На дошці — схема.


image31

 

—    Прошу вас пам’ятати про те, що всі рослини — дерева, кущі, трави, квіти — це живі істоти.

►► Фізкультхвилинка


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Ботанічне доміно»

Учні з карток мають побудувати правильний ланцюжок.




2. Виконання завдань

1) Розподіліть рослини за групами.

а)    Мак, тюльпан, волошка, бузок, шипшина, смородина, осика, тополя, ялина.

б)


— За якими ознаками рослини були розподілені за групами?

2) Який малюнок «зайвий»?



—    Поясніть чому. (Зайве — дерево, оскільки решта зображених предметів належать до групи «тварини», а дерево — це рослина.)

3. Робота за таблицю «Будова рослин»

—    Покажіть корінь у дерева, куща, трав’янистої рослини.

—    Знайдіть і покажіть їх інші частини.

—    Чому кожна рослина має однакові частини?

4. Гра «Знайди кленове листя»



V. Підсумок уроку

—    Що нового ви дізналися на уроці?

—    Які групи рослин ви знаєте?

—    Назвіть рослини нашого краю.

—    чи потрібні дерева людям?

—    Які види дерев ви знаєте?

—    У чому полягає головна відмінність будови дерева від будови інших рослин?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити