УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ


Урок 32

Тема. Тварини


Мета: уточнити уявлення учнів про тварин (до тварин належать не лише звірі, риби і птахи, але і метелик, і бабка); ознайомити з ознаками живих організмів (на прикладі тварин); продемонструвати різноманітність тваринного світу; учити класифікувати зображення комах, риб, птахів, звірів, пояснюючи сутність класифікації; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?


II. Повідомлення теми і мети уроку

—    Розгляньте силуети на дошці. Хто тут зображений?



—    Що об’єднує вовка, ведмедя, рись і лисицю? Як назвати їх одним словом? (Тварини)

Усюди тварини нас оточують:

Стрибають, плавають, в небі літають.

У землі причаїлися, снують під ногами.

Скільки усього їх живе поряд з нами?

—    Сьогодні на уроці ми ознайомимося з ознаками тварин.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Гра «Що ми знаємо про тварин»

Мета: оцінити рівень знань учнів і визначити, наскільки вони обізнані з темою взагалі. Імовірно, що діти не зможуть відповісти на всі запитання, та й відповіді можуть бути помилковими. Мета гри — акцентування уваги на змісті питань, що будуть розглядатися на уроці, а не на отриманні правильної відповіді.

•     Яких диких тварин ви знаєте?

•     Яких свійських тварин ви знаєте?

•     Назвіть відмінності між дикими і свійськими тваринами або птахами.

•     Назвіть їх спільні ознаки.

•     Чим харчуються хижаки?

•     Чим харчуються свійські тварини?

•     Чим харчуються птахи?

За правильну відповідь кожна дитина отримує 1 бал. Перемагає учень, який набрав найбільшу кількість балів.

2. Робота над загадками (за малюнками)

• Він із казки,

Він із пісні,

В нього зубки

Як залізні.

Капустину

Він гризе,

Зветься звір

На букву «Зе». (Заєць)


• Без води не може жить.

Має рот, та все мовчить. (Риба)


• Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав глибокий сніг,

Він поспати трохи ліг. (Ведмідь)


• Вік свій ходить з клунками,

Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд)


• Колючий клубочок

Прибіг у садочок.

В нього стільки голочок,

Як на небі зірочок,

Але не мав, бідний, нитки,

Не пошив шапки, свитки,

Рукавичок, чобіток,

Сів, та й плаче... (Їжачок).


• Тисяча тисяч бондарів

Роблять хати без дворів. (Мурахи)


• Летить — пищить, сяде — мовчить.

Хто його вб’є, той кров свою проллє. (Комар)


• Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

• Уночі гуляє, а вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

 

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

—    Як назвати одним словом відгадки?

Висновок. Тварин дуже багато. Усі вони різні.

—    Розгляньте малюнки.

—    Яка мурашка?

—    Який лось?

—    На що схожий метелик? їжак? вуж?

—    Який вовк?

—    Яка лисиця?

—    Розкажіть, хто з них літає, плаває, ходить, стрибає, повзає.



—    Назвіть істотні ознаки тваринного світу. (Тварини народжуються, дихають, живляться, залишають потомство.)

►► Фізкультхвилинка


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

►► Гра «Хто зайвий?»



V. Підсумок уроку

—    Що нового ви дізналися на уроці?

—    Доведіть, що тварини — частина живої природи.

—    Які групи тварин ви знаєте?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити