УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ


Урок 43

Тема. Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на вибір)


Мета: продовжувати розвивати у дітей пізнавальні здібності, творчу уяву; формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи; розвивати вміння визначати можливі методи розв'язання проблеми за допомогою дорослого; активізувати мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

ХІД УРОКУ

I. Повідомлення теми і мети екскурсії

—    Діти, сьогодні ми вирушимо на екскурсію, але спочатку я загадаю загадку.

Я ходив туди із татом.

Звірів бачив там багато.

Мавпу, лева, і слона,

Ще й веджмедя крокодила...

Всіх запам’ятать — несила. (Зоопарк)

—    Зараз ми підемо на екскурсію до зоопарку. Згодні?

—    Але перш, ніж піти туди, нам потрібно купити квитки. Квиток я дам тому, хто правильно відповість на питання.

—    Які тварини живуть у зоопарку?

• Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю,

Сам високий я на зріст,

Замість носа маю хвіст. (Слон)


• Живу я там, де вічний лід,

Люблю я рибу на обід.

В кожусі білому завжди Виходжу часто із води,

Умію плавати й пірнати...

А як мене, малята, звати? (Білий ведмідь)


• Вік свій ходить з клунками,

Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд)


• Хто в зоопарку вище всіх?

Впізнать її нам легко,

Впізнать її на раз:

Висока вона зростом

Та бачить супер клас! (Жирафа)


• Величезний цей хижак

На людей наводить жах.

Проживає в річці

Ніл Небезпечний... (крокодил).


• Як на гойдалках, на вітках

Вони плигають у клітках.

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

А веселі ці малята —

Пустотливі. (мавпенята).


• Він незграбний і товстий,

Завжди він чомусь сумний.

А на лобі в нього ріг,

Ця тварина — ... (носоріг).


• У саванні проживає,

Чорно-білі смужки має.

І весела, і пригожа,

На конячку нашу схожа. (Зебра)


• Він такий смугастий,

Він такий ікластий.

Найстраніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу: — Ггрр!

Називають звіра... (тигр).

—    Усі ці тварини живуть далеко, в інших країнах і, якщо б не зоопарк, то цих тварин ми могли б побачити лише на картинках або в кіно.

—    Чи знаєте ви правила поведінки в зоопарку?

2. Обговорення з дітьми правил поведінки в зоопарку

—    Діти, в зоопарку над клітками висять таблички, на яких написано «Тварин годувати заборонено». Як ви вважаєте, чому? (Відповіді дітей.)

—    Уявіть, що вам цілий день даватимуть цукерки, печиво, свіжий хліб, банани і багато чого іншого. Що трапиться? (Відповіді дітей.) Правильно, заболять животи і зуби. І тварини на волі теж не їдять цілий день. Крім того, багато людей не знають, що можна їсти певній тварині, тому кидають у клітки будь-що. Тварини від цього дуже хворіють і навіть можуть померти.

—    Що ще не варто робити в зоопарку? (Відповіді дітей.) Правильно, наближатися до кліток і тим більше просовувати туди руки. Адже клітка — це будинок тварини, і вона цей будинок охоронятиме. І, звісно ж, не можна галасувати в зоопарку! У зоопарку завжди багато народу, а тварини звикли в лісі до тиші.

Демонстрування символів — правил поведінки в зоопарку: «Не годуй тварин», «Не гладь тварин», «Не дратуй тварин», «Не галасуй», «Не просовуй руки в клітки з тваринами».



III. Підсумок екскурсії

—    Діти, вам сподобалося в зоопарку?

—    Зараз ми пограємо. Я називатиму по черзі тварин, які живуть у зоопарку, а ви маєте всі разом показати, як ця тварина пересувається. (Ведмідь, лисиця, заєць, мавпа)

—    А тепер пограємо в гру «Хто зайвий?». Ви маєте визначити на слух, хто зайвий, і довести, чому саме?

Вовк, лисиця, кішка, заєць.

Собака, корова, жираф, кінь.

—    Пограймо у гру «Зоопарк».

—    Я кручу стрілку дзиґи. На яку картинку із твариною вона вкаже, ту тварину дитина повинна описати і сказати, що вона полюбляє їсти.

—    Кого ми бачили в зоопарку?

—    Назвіть їх.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити