УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА


Урок 60

Тема. Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш


Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—   Сьогодні _______ квітня, день тижня _________. Надворі __________ погода. Небо _______. Опади _______. Вітер ________.      

—    Як змінилася погода за цей тиждень?


II. Повідомлення теми і мети уроку

►► Робота над загадкою І. Січовика

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна).

—    Діти, як називається країна, у якій ми живемо?

—    Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.

Тема нашого уроку — «Україна — моя Батьківщина». Ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над фотографіями

Учні розглядають фотографії різних куточків України, складають речення.

—    Чим багата Україна?

—    Якого кольору пшениця, зерно?

—    Щоб родила пшениця, що потрібно?

—    Якого кольору мирне тихе небо?

—    Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. Наша Батьківщина зветься Україною. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочиваєте. Україна — мирна країна, її народи хочуть жити в мирі й злагоді.

—    Як називається наша держава?

—    Чим багата Україна?

—    Які гори є в Україні?

—    Які моря є в Україні?

—    Яка річка протікає через усю Україну?

—    Як народ прославляє Дніпро?

—    Чому говорять, що Дніпро — гордість України?

—    Яке місто є столицею України? Де воно розташоване?

Учні розглядають фотографії, складають речення про пам’ятні місця Києва.

2. Фізкультхвилинка

Україна,                      (Діти розводять руки в сторони.)

Рідний край,               (Піднімають руки догори.)

Поле, річка,                (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)

Синій гай.                   (Присідання.)

Любо стежкою іти         (Ходьба.)

Тут живемо я і ти!        (Беруть одне одного за руки.)


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Робота в групах

Учитель пропонує учням об’єднатися у групи по 5-6 осіб за принципом «Квіти» (дзвіночки, конвалії, барвінки, ромашки, айстри).

Кожна група отримує набір карток зі словами: країнастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.

Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Україна».

2. Робота над прислів'ям

•     Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.

•     Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.

•     Та земля мила, де мати народила.

3. Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»

—    Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?

Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнім на уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов’язково повторюватимуться.

Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».

—    Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.

4. Робота за малюнками

—    Чим славиться Україна? Розкажіть, розфарбуйте картинки.



Учні розглядають малюнки, називають їх, складають речення про те, чим славиться Україна.

—    Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де минуло наше дитинство. Батьківщиною українці називають Україну — країну, у якій разом живуть.

Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, кожен із нас є водночас членом суспільства свого міста або села, громадянином України і землянином.

—    Назвіть рідні вам місця.

• Моє рідне місто (село) _________.  

• Моя Батьківщина _____________.  

• Моя планета  ________________.


V. Підсумок уроку

—    Як називається наша Батьківщина?

—    Чим вона багата і славна?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити