УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА


Урок 66

Тема. Гори України


Мета: дати учням поняття про гори України; учити знаходити гори на карті; розвивати уміння користуватися картою; виховувати любов до природи, інтерес до вивчення природи України.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?


II. Повідомлення теми і мети уроку

—    Відгадайте загадку.

Носить бабка снігову шапку.

Кам’яні боки закутані в хмарки. (Гора)

Відгадавши загадку, учні розуміють, що урок буде присвячено горам.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за малюнками, фотографіями

—    Що собою являють гори? (Піднесеність на рівнині, купа каменів та ін.)

—    Які гори можуть бути? (Великі й маленькі)

—    Для того щоб ознайомиться з горами ближче, розглянемо малюнки. Чи були ви в горах? (Відповіді дітей.)

—    Які гори ви бачили? (Відповіді дітей.)

Наче друзі на мене чекають,

Щоб повідати тайни свої,

Дивосвіти мені відкривають

Гори — друзі найкращі мої...

2. Робота за картою України

—    А тепер погляньте на карту України і визначте, які гори є на території нашої країни.

—    Яким кольором позначаються гори на карті? (Коричневим)

—    На території України є гори — Кримські й Карпатські. Кримські гори розташовані на півдні — на Кримському півострові, найвища їх точка — Роман-Кош, заввишки 1545 м. Карпатські гори розташовані на заході — найвища точка — Говерла, заввишки 2061 м.

Знайдіть Карпатські й Кримські гори на карті.

—    Які гори розташовані найближче до нас?

—    Знайдіть на карті найвищу точку Карпат. (Говерла)

—    У якій частині України розташовані Карпатські гори? (У Західній)

—    Де розташовані Кримські гори? (На півдні України)

—    Які заввишки ці гори: високі, низькі, середні? (Низькі)

—    Чим відрізняються Кримські й Карпатські гори? (Кримські гори — скелясті, а Карпати — вкриті лісами)

►► Фізкультхвилинка


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

►► Бесіда про значення гір

—    Людина використовує гори? (Використовує.)

—    Як саме вона їх використовує? (Добуває корисні копалини, займається скелелазінням.)

—    Правильно, а так само людина може жити в горах, вирощувати рослини, пасти свійських тварин. У горах можуть бути прокладені дороги, але вони вузькі, тому їздити потрібно дуже обережно.

—    Ще гори — чудове місце для відпочинку. У горах безліч санаторіїв, будинків відпочинку, туристичних баз. А ви відпочивали в горах?

—    Гори — це пам’ятники природи, заповідники, у горах добувають корисні копалини.


V. Підсумок уроку

—    Які гори є в Україні?

—    Де вони розташовані?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити