УСІ УРОКИ ПРИРОДОЗНАВСТВА 1 КЛАС

МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА


Урок 68

Тема. Природа Кримських гір


Мета: ознайомити учнів із Кримськими горами; розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мовлення, мислення; виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

►► Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?


II. Повідомлення теми і мети уроку

Гори дикі і суворі,

Вічно гордо-мовчазні

Зверху дивляться в простори,

Де синіє синє море

І зникає в далині.

О. Олесь

—    Про які гори цей вірш? Чому ви так вважаєте?

—    Сьогодні ми помандруємо у Кримські гори.

—    Знайдіть їх на карті та розкажіть, де вони розташовані.


III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя про Кримські гори

Розповідь супроводжується демонструванням фотографій.

—    Кримські гори вузькою смугою тягнуться вздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка гір — це Роман-Кош. Приблизно 200 млн. років тому на місці гірського Криму був океан. Про це свідчить те, що частина гір складається з вапняку. Кримські гори належать до низьких гір. Гори продовжують утворюватися. Про це нагадують землетруси. Кримські гори — молоді гори. У горах беруть початок ріки. Вони мають швидку течію, особливо під час танення снігу в горах. Улітку опадів мало, тому деякі ріки пересихають. Літо тут спекотне, сухе, тривале. Зима коротка і м’яка. Окремі гори мають примарні форми, тому вони і називаються Ведмідь-гора, Чортові пальці. Тут можна побачити різноманітні фантастичні гірські фігури: стовпи, піраміди, у прибережних горах — гроти.

2. Робота за таблицею «Кримські гори»

—    Рослинність Кримських гір різноманітна. У передгір’ї ростуть вічнозелені рослини — плющ, лист кримський, мускус, суничник дрібноплідний, жасмин, а також магнолія, гліцинія, кедр гімалайський, мамонтове дерево, пальма, кипарис, лавр, мигдаль, інжир, хурма та інші. Гори укриті дубовими, сосновими і буковими лісами. Подекуди зберігся тис. Трапляються кущі малини, шипшини, вовчих ягід. У вологих місцях на скелях стеляться ліани. На плоских вершинах Кримських гір розташовані гірські луки. Ці плоскі вершинні ділянки називають яйлами. Яйла — пасовища. Вони вкриті трав’янистою рослинністю. З ранньої весни на луках цвітуть проліски, шафран, півонії, сині волошки, едельвейс кримський. До Червоної книги занесено такі рослини: шафран вузьколистий, півонія кримська, тюльпан двоквітковий та ін.

Учні працюють з ілюстраціями.

—    Тваринний світ Кримських гір різноманітний і багатий. У горах Криму водяться благородний та плямистий олені, дикі свині, білка, дикий голуб, орел-білохвіст, чорний гриф тощо. У гірських річках є струмкова і райдужна форель. До Червоної книги занесено кам’яну куницю, кримську скельну ящірку, чорного грифа.

У Кримських горах є багато карстових печер, глибоких колодязів, мінеральних джерел, цілющих озер.

Цілюще морське повітря, мінеральні джерела, казкова краса гір — все це створює чудові умови для відпочинку людей. Тут побудовано санаторії та будинки відпочинку. Люди тут займаються вирощуванням різних сортів винограду, а також троянд, які використовують для виготовлення парфумів і ліків.

►► Фізкультхвилинка


IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра «Детектор»

—    Підкресліть помилки, яких припустився у своєму творі Вовчик Помилкин.

Улітку я подорожував Південним берегом Криму, його пустелями, горами. У цій місцевості дуже мало звірів, птахів. Комах немає. Є гарні морські птахи: зозулі, чайки, горобці. Літо не дуже холодне, малосніжне, а зима спекотна і волога.

2. Гра «Екскурсія до Кримських гір»

—    Знайдіть на карті місце, з якого почнемо подорож.

Учитель називає певне місто.

Залізницею їдемо до Сімферополя. Від Сімферополя починаємо мандрувати в гори. Екскурсію проводитимуть екскурсоводи.

Завдання:

✵     Розповісти, де знаходяться гори.

✵     Назвати 2-3 рослини цього краю. Показати їх на малюнках чи гербарних зразках.

✵     Назвати 2-3 тварини цього краю. Розповідь ілюструвати малюнками.

✵     Розповісти про значення Кримських гір, заняття людей, які там живуть.


V. Підсумок уроку

—    Якими горами ми подорожували?

—    Що з’ясували і запам’ятали про ці гори?

—    Чим займаються люди цієї місцевості?

—    Як називаються місця відпочинку, яких багато в Криму? (Курорти)

—    Що найбільше сподобалося на уроці?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити