Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ

 

УРОК 13 Яке значення має природа для життя?

 

Тема. Яке значення має природа для життя?

Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати світогляд; збагачувати словниковий запас; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, вміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість.

ХІД УРОКУ

I.       Організаційний момент

II.      Повідомлення теми і мети уроку

—  Які предмети називаються природними, а які — рукотворними? Наведіть приклади.

—  Чи залежить життя людини від природи? Що дає природа людині?

На ці питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці. Ви дізнаєтеся, що життя людини залежить від природи.

III.     Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Бесіда про значення природи для людини

—  Нас оточує багато різних предметів і речей. Більшість з них людина виготовила з природних матеріалів.

Давайте згадаємо, як деякі предмети прийшли до нас.

—       Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)

—       Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)

—       Чи могло б зернятко вирости без допомоги природи?

—       Чим був альбом і звідки він прийшов до нас? (Був деревом, прийшов з лісу.)

—       Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?

—       Завдяки кому і чому ми маємо всі ці і багато інших предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)

—       Природа створює всі умови, щоб людина могла жити.

—       Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?

—       Я вам показуватиму предмет, а ви спробуйте визначити багатство природи, яке брало участь у виготовленні цього предмета.

Предмети: вовняні нитки, макарони, йогурт, ножиці, крейда, масло, дошка для різання хліба, олівець.

—       Відгадайте загадку.

• Навесні веселить,

Влітку холодить,

Грибами, ягодами обдаровує,

Восени засинає,

Навесні знову оживає. (Ліс)

—       Яке значення лісу для людини?

Орієнтовні відповіді

Ліс — це зелене вбрання нашої Землі. Ми милуємося красою лісу. Там, де ліс, завжди чисте повітря.

Ліс — це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди. Висновок. Природа дає людині тепло, світло, повітря, воду та їжу. Люди виготовляють з природних матеріалів предмети вжитку. А ще ми милуємося красою природи. Природа вчить нас бути добрими.

2.  Фізкультхвилинка

IV.        Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Робота за підручником (с. 30-31)

— Роздивіться фотографії на с. 30 угорі.

— Пригадайте, що належить до неживої й живої природи.

— За допомогою фотографій наведіть приклади живої і неживої природи.

— Роздивіться фотографії на с. 30 унизу.

— Які предмети на них зображені?

— На яких фотографіях зображені природні предмети, а на яких — рукотворні? Наведіть власні приклади.

2.   Робота в групах

— Складіть розповіді про кожний предмет за таким планом:

1) Як називається?

2) Де ти його бачив (бачила)?

3) Яке значення має для життя людей?

— Об’єднайте свої розповіді, щоб вийшла одна цікава історія.

— Природа — це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки із природних матеріалів.

Природа нашої планети дарує нам життя! Бережіть природу!

Завдання для друга природи

— Розпитайте дорослих, чи є життя на Місяці. Порівняйте природу на Землі і на Місяці.

V. Підсумок уроку

— Що таке природа?

— Що дає природа людині?

Учитель. Природа нашої планети дарує нам життя. Бережіть природу!

Додаток до уроку 13

Гра «Можна — не можна»

— Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити. Я називаю дію, а ви плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо — ні.

Можна:

саджати квіти, рослини;

охороняти рідкісні рослини;

обгороджувати мурашники;

милуватися красою природи;

підгодовувати птахів;

прибирати місце відпочинку.

Не можна:

ламати гілки дерев;

рвати багато квітів;

збивати гриби ногами;

ловити метеликів;

ловити жаб;

руйнувати павутиння.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.