Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ

 

УРОК 14  Як потрібно берегти природу?

 

Тема. Як потрібно берегти природу?

Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі.

ХІД УРОКУ

I.     Організаційний момент

II.    Повідомлення теми і мети уроку

—     Що таке природа?

—     Яка буває природа?

—     Як пов’язані жива і нежива природа?

—     Що дає людині природа?

—   Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому потрібно дотримуватися правил бережливого ставлення до природи.

III.     Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.    Робота за підручником (с. 32-33)

—       Роздивіться фотографії на с. 32.

—       Що на них зображено?

—       Чому кажуть, що природа є джерелом краси?

—       Як потрібно поводитися серед природи?

—       Які правила поведінки серед природи ви знаєте?

Вивчення правил поведінки в природі

Правила поведінки в природі

Будь другом природі. Коли буваєш у природі, дотримуйся таких правил.

•        Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини.

•        Не ламай гілок дерев і не рви квіток для букета.

•        У лісі, парку, на луці не кричи, щоб не налякати диких тварин.

•        Не руйнуй пташиних гнізд, не бери до рук пташині яйця. Цим ти можеш відлякати птахів від їхніх домівок.

 Робота в парах

—       Розгляньте малюнки на с. 33 вгорі.

—       Де відбуваються події? Складіть речення.

—       Що сталося із нашими друзями Сонечком та Карасиком?

—       Чому вони захворіли?

—       Чому природа втрачає красу?

Поміркуйте!

—       Розгляньте фотографію на с. 33.

—       Що ви бачите? Складіть речення.

—   Поміркуйте, як сміття у лісі шкодить рослинам і тваринам.

—   Розкажіть, як треба правильно поводитися серед природи.

2.    Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.    Складання корисних порад

—   Давайте складемо поради щодо поведінки в природі. Вставте потрібні слова, скориставшись довідкою. Прочитайте отримані правила.

• Бережи тварин, пташок та їх (...).

• Пам’ятай! Ти в природі (...).

• Посади Полий (...).

• Узимку нагодуй

• Не засмічуй (...).

• Люби рідний (...).

Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край.

2.    Робота у парах

—   Разом із сусідом по парті поміркуйте, що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку, а що — дівчинці, яка нарвала оберемок квітів?

—   Які правила поведінки серед природи вам відомі?

—   Як ви можете допомогти природі? (Разом із дорослими посадити восени дерево. Змайструвати годівничку, щоб підгодовувати взимку птахів.)

V.   Підсумок уроку

—   Уявити людину поза природою неможливо. Повітря, вода, спів птахів, аромат лугів, шелест листя — усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення.

На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти!».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити