Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 17 Як побачити повітря? Яке значення має повітря?

 

Тема. Як побачити повітря? Яке значення має повітря?

Мета: з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі; учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, фіксувати й аналізувати результати; дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки при проведенні демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.

ХІД УРОКУ

I.        Організаційний момент

II.      Повідомлення теми і мети уроку

—       Відгадайте загадку.

• Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

—   Сьогодні за допомогою дослідів ви дізнаєтеся про властивості повітря, а також про те, чому повітря потрібно берегти від забруднення.

III.     Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.   Робота за підручником (с. 38-39).

—       Що запитала Сойка Синьокрила?

—       Що ви знаєте про повітря?

—       Чому повітря ніхто не помічає? (Воно прозоре, без запаху, смаку, безбарвне.)

—       Яке значення має повітря для Сойки Синьокрилої?

—       Роздивіться малюнки на с. 38.

—       Що на них зображено?

—   Про те, що повітря існує, можна дізнатися за допомогою таких дослідів.

 Дослід 1

Махніть віялом перед обличчям.

—       Що відчула шкіра вашого обличчя? (Легенький вітерець)

—   Чому він утворився? (Тому, що вітер — це рух повітря. Повітря постійно рухається. Вітер, який ми відчуваємо, — це і є повітря.)

—   Повітря, ніби ковдрою, огортає Землю. Повітря прозоре, не має кольору й запаху, тому ми його не бачимо, але можемо відчути.

 Дослід 2

У склянку з водою покладіть закриту порожню пляшку.

—       Що ви бачите?

—       Тепер відкрийте пляшку та опустіть її у воду.

—   Що ви спостерігаєте? (У пляшку набирається вода, із пляшки виходять бульбашки. Отже, повітря є в порожній пляшці. Воно є скрізь.)

Дослід З

Візьміть повітряну кульку. Надуйте її.

—       Що ви спостерігаєте?

Висновок. Повітря — прозоре, без запаху, смаку, безбарвне. Воно є скрізь.

Робота у парах

—   Ми чуємо, як ллється вода, як ходять люди. Чи можемо ми почути повітря?

—   Разом із сусідом по парті поміркуйте, чі можна намалювати повітря. Чи може повітря звучати? (Якщо взяти велосипедний насос і почати качати повітря. Ми не бачимо повітря, але чуємо, як воно виходить.)

—   Роздивіться малюнки на с. 39.

—   Як ще можна виявити повітря-невидимку?

Завдання для друга природи

—   Розкажіть, які ваші іграшки наповнені повітрям.

2.   Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Продовження роботи за підручником (с. 4 0-41)

—   Які властивості має повітря?

—   Поміркуйте, чому кажуть: «Потрібний, як повітря»?

—   Для чого нам потрібне повітря? (Воно потрібне для дихання людини і тварин, для рослин.)

—   Що станеться, якщо повітря раптом зникне? (Ми не проживемо і декілька хвилин.)

—   Повітря необхідне для дихання живим організмам: рослинам, тваринам і людям.

Робота в парах

—   Роздивіться фото на с. 40-41.

—   Розкажіть, як люди використовують властивості повітря.

Робота в групах

—   Поміркуйте, для чого потрібне чисте повітря?

2.   Завдання для друга природи

—   Роздивіться фото на с. 41 унизу.

—   Які види сучасного транспорту найменше забруднюють повітря?

—   Пофантазуйте, яким має бути транспорт у майбутньому, щоб зберігати повітря чистим.

V.   Підсумок уроку

—   Які властивості має повітря?

—   Для чого потрібне чисте повітря? (Щоб дихати. Без їжі людина живе — 5 тижнів, без води 5 днів, а без повітря і 5-ти хвилин прожити не може.)

—   Де повітря чистіше? У якій місцевості?

—   Що нам потрібно для очищення повітря в класі?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.