Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 19 Яке значення має вода?

 

Тема. Яке значення має вода?

Мета: з’ясувати значення води в природі; розвивати мислення, мовлення; розширювати світогляд; виховувати бажання берегти воду.

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

—  Відгадайте загадку.

• Я і хмара, і туман,

1 струмок, і океан.

І літаю, і біжу,

І скляною бути можу! (Вода)

—  Де в природі можна побачити воду?

—  Сьогодні ви дізнаєтеся, чому вода потрібна і природі, і людині.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Розповідь учителя про значення води в природі

—  Де на Землі ми можемо знайти воду?

—  Відгадайте загадки.

•   Узимку спить, а влітку шумить. (Річка)

•   Посеред поля лежить дзеркало, скло блакитне, рама зелена. (Озеро)

•   Ключем вода б’є. (Джерело, струмок)

—  Де ще ми бачимо воду? (Море, океан, льодовик)

•   Ніг немає, а йде, очей немає, а плаче. (Хмара)

—  Води на Землі багато. Вона в морях і річках, вона застигла в льодовиках і гілках дерев, вона парить у повітрі. (Іній)

—  У тих місцях, де немає або мало води, люди риють колодязі, канали, створюють штучні моря і водосховища.

—  Що б сталося, якби в природі зникла вода? (Де немає води, там немає життя.)

—  А рослинам потрібна вода? Вони п’ють? (Звісно, п’ють.)

—  Що станеться, якщо не поливати кімнатні рослини? (Вони засохнуть.)

—  Чи можуть рослини, тварини і людина жити без води? (Ні. Людина може прожити без води 3 дні.)

—  Чи потрібна вода тваринам?

—  Для чого тварини використовують воду?

На дошці — ілюстрації: кит, риби, бобер, боброва хата.

—  Бобер споруджує собі будинок посеред водойми з підводним входом — це захист від хижаків.

Кит на повітрі був би роздавлений власного масою. Тільки у воді він може знайти стільки їжі.

Жаби народжуються у воді і .живуть біля неї і в ній.

Висновок. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно поповнювати її запаси в організмі. Для деяких тварин, наприклад риб, вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити люди, рослини і тварини. Отже, потрібно охороняти, берегти її, не забруднювати, використовувати дбайливо.

2.   Фізкультхвилинка

IV.     Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Робота за підручником (с. 44-45)

Робота в групах

—       Роздивіться фото на с. 44 і поміркуйте над запитанням Карасика, про що розповідають ці крапельки?

—       Розкажіть, яке значення має вода в природі.

—       Поясніть і запам’ятайте прислів’я!

Чому так говорять?

•        Без води немає життя.

•        Без води й борщу не звариш.

•        Не виливай каламутну воду, поки чистої не знайдеш.

Робота в парах

—       Разом із сусідом по парті роздивіться фото на с. 45.

—       Якій із цих рослин потрібно найбільше води?

—  Як почуваються Карасик та інші тварини і рослини у забрудненій воді?

—       Вода дорожча за золото. Бережіть воду!

2.   Завдання для друга природи

—       Розгляньте фото на с. 45 унизу.

—       Що на ньому зображено?

—  Як ви розумієте слова: «Зачиняй міцніше кран, щоб не витік океан»?

V.      Підсумок уроку

—       Кому потрібна вода?

—       Чи можуть жити без води рослини, тварини, людина?

—       Чому вода дорожча за золото?

—       Які прислів’я про воду ви запам’ятали?

—       Як ви зберігаєте воду вдома?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.