Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ

 

УРОК 2 Що таке навколишній світ?

 

Тема. Що таке навколишній світ?

Мета: ознайомити учнів із поняттям «навколишній світ»; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати інтерес до пізнання природи.

ХІД УРОКУ

I.      Організаційний момент

II.     Повідомлення теми і мети уроку

—      Що вивчає природознавство?

—      Що таке природа? Наведіть приклади.

—      Розкажіть, чому ви любите природу.

—  Сьогодні ви дізнаєтеся, що світ, у якому ви живете, називається навколишнім світом.

III.    Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.   Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Сьогодні дорогою до школи я бачив...

•    Біля школи росте...

•    Нашу землю вдень освітлює...

Вночі я бачила на небі...

•    Ми п’ємо...

•    Риби живуть у...

•    Ми дихаємо...

На дошці з’являються малюнки: людина, собака, кішка, пташка, дерево, кущ, сонце, місяць, зорі, хмарки.

—      Як назвати одним словом все, про що ви говорили?

—  Де ми це зустрічаємо? Навколо нас. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ, бо він навколо нас, ми у ньому живемо.

2.   Робота за схемою

—      Розгляньте схему. Розкажіть, що нас оточує?

— Отже, нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені людиною (схема — на дошці).

3. Фізкультхвилинка

IV.    Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.    Робота за підручником (с. 8-9)

—   Роздивіться фотографії на с. 8 угорі.

—   Що зображено на фотографіях?

—   Які назви можна їм дати? (Село. Місто.)

—   Де ви живете — у місті чи у селі?

—   Хто мешкає разом із вами?

—   Що вас оточує?

 Робота у парах

—   Роздивіться фотографії на с. 8 унизу.

—   Що зображено на фотографіях?

—    Який предмет зайвий на першій фотографії? Чому? (Кімнатна квітка, вона не створена людиною.)

—   Назвіть предмети, які є у ваших помешканнях.

 Робота у групах

—   Позмагайтеся!

Хто назве більше предметів, створених людиною?

—   Роздивіться фотографії на с. 9 угорі.

—    Які із зображених предметів людина створює власноруч, а які — ні? Висновок. Усе, що нас оточує, — це навколишній світ. У ньому природа об’єднується з предметами, створеними людиною.

—   Розгляньте фотографію на с. 9 унизу.

—   Що на ній зображено?

—   Чи бували ви у таких куточках природи?

—   Що вам запам’яталося? Розкажіть.

Завдання для друга природи

—   Розкажіть про світ, у якому ви живете, або намалюйте його.

2.    Гра «Уважний ряд»

Учитель по черзі демонструє предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку тощо. Учні плещуть у долоні, якщо те, що показує вчитель, створено руками людини.

3.    Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками

 Перегляд мультфільму «Про мавпочок»

—    Назвіть якнайбільше предметів природи (хлопці) і речей, створених людиною (дівчата).

V.      Підсумок уроку

—   Що таке навколишній світ?

— Що він об’єднує? (У ньому природа об'єднується з предметами, створеними людиною.)

—   Наведіть приклади предметів природи.

—   Наведіть приклади предметів, які людина створює власноруч.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.