Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС
СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ
УРОК 2 Що таке навколишній світ?
Тема. Що таке навколишній світ?
Мета: ознайомити учнів із поняттям «навколишній світ»; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати інтерес до пізнання природи.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
— Що вивчає природознавство?
— Що таке природа? Наведіть приклади.
— Розкажіть, чому ви любите природу.
— Сьогодні ви дізнаєтеся, що світ, у якому ви живете, називається навколишнім світом.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Гра «Я почну, а ти закінчуй»
Сьогодні дорогою до школи я бачив...
✵ Біля школи росте...
✵ Нашу землю вдень освітлює...
Вночі я бачила на небі...
✵ Ми п’ємо...
✵ Риби живуть у...
✵ Ми дихаємо...
На дошці з’являються малюнки: людина, собака, кішка, пташка, дерево, кущ, сонце, місяць, зорі, хмарки.
— Як назвати одним словом все, про що ви говорили?
— Де ми це зустрічаємо? Навколо нас. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ, бо він навколо нас, ми у ньому живемо.
2. Робота за схемою
— Розгляньте схему. Розкажіть, що нас оточує?
— Отже, нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені людиною (схема — на дошці).
3. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с. 8-9)
— Роздивіться фотографії на с. 8 угорі.
— Що зображено на фотографіях?
— Які назви можна їм дати? (Село. Місто.)
— Де ви живете — у місті чи у селі?
— Хто мешкає разом із вами?
— Що вас оточує?
Робота у парах
— Роздивіться фотографії на с. 8 унизу.
— Що зображено на фотографіях?
— Який предмет зайвий на першій фотографії? Чому? (Кімнатна квітка, вона не створена людиною.)
— Назвіть предмети, які є у ваших помешканнях.
Робота у групах
— Позмагайтеся!
Хто назве більше предметів, створених людиною?
— Роздивіться фотографії на с. 9 угорі.
— Які із зображених предметів людина створює власноруч, а які — ні? Висновок. Усе, що нас оточує, — це навколишній світ. У ньому природа об’єднується з предметами, створеними людиною.
— Розгляньте фотографію на с. 9 унизу.
— Що на ній зображено?
— Чи бували ви у таких куточках природи?
— Що вам запам’яталося? Розкажіть.
Завдання для друга природи
— Розкажіть про світ, у якому ви живете, або намалюйте його.
2. Гра «Уважний ряд»
Учитель по черзі демонструє предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку тощо. Учні плещуть у долоні, якщо те, що показує вчитель, створено руками людини.
3. Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками
Перегляд мультфільму «Про мавпочок»
— Назвіть якнайбільше предметів природи (хлопці) і речей, створених людиною (дівчата).
V. Підсумок уроку
— Що таке навколишній світ?
— Що він об’єднує? (У ньому природа об'єднується з предметами, створеними людиною.)
— Наведіть приклади предметів природи.
— Наведіть приклади предметів, які людина створює власноруч.