Мій конспект
ПРИРОДОЗНАВСТВО 1 КЛАС

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

 

УРОК 21 Що таке ґрунт?

 

Тема. Що таке ґрунт?

Мета: дати учням уявлення про ґрунт, його склад; застосовуючи методи дослідницької діяльності, продемонструвати властивості ґрунту; розвивати загально- навчальні вміння учнів; виховувати пошану до землі.

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

II.  Повідомлення теми і мети уроку

—  Відгадайте загадку.

•    Один ллє, другий п’є, третій росте. (Дощ, грунт, рослина)

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, чим земля відрізняється від ґрунту.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Робота за підручником (с. 48-51)

—  Розгляньте малюнок на с. 48.

—  Що ви бачите на малюнку?

—  Пригадайте: які умови необхідні рослинам для життя? (Повітря, тепло, поживні речовини, світло)

—  Роздивіться малюнок на с. 49 угорі.

—  Де на малюнку зображена земля?

—  З чого вона складається?

—  Ґрунт — верхній пухкий шар землі. Саме на ньому ростуть рослини. Ґрунт забезпечує рослини поживними речовинами, теплом, повітрям і водою.

Робота в групах

—  Поміркуйте: де на малюнку зображений ґрунт? Якого він кольору?

—  Якими умовами ґрунт забезпечує рослини?

—  Що входить до складу ґрунту?

Демонстрація дослідів про склад грунту

—  Що ще є у ґрунті? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.

—  Розгляньте малюнки на с. 50 угорі.

Дослід 1

Всипимо ґрунт у склянку з водою, збовтаємо і дамо відстоятися. Що ви бачите? (На дні склянки утворився шар піску і шар глини.)

—  Отже, у ґрунті є пісок і глина, є також каміння і перегній.

—  Запам’ятайте нове слово! Перегній — це перегнилі рештки рослин і тварин.

Перегній утворюється внаслідок гниття опалого листя, відмерлих рослин і тварин. У перегної містяться різні поживні речовини, необхідні рослинам.

—  Розгляньте малюнок на с. 50 унизу.

—  Що на ньому зображено?

—  Якого кольору ґрунт?

—  Чорного забарвлення ґрунту надає перегній. Чим більше в ґрунті перегною, тим вищий урожай.

 Дослід 2

Візьмемо ґрунт. Нагріємо на спиртівці. Над ґрунтом потримаємо лупу.

—  Що ви помітили? Чому це відбувається?

—  Який можна зробити висновок? (У ґрунті міститься вода.)

—  Як потрапляє вода у ґрунт? (Вода у ґрунт надходить під час випадання дощу чи снігу.)

—  Для чого потрібна вода у ґрунті? (Вода потрібна для життя рослин. З водою корені всмоктують з ґрунту необхідні речовини.)

 Дослід З

У склянку з водою опустимо грудочку ґрунту. Що ви бачите? (З неї виходять бульбашки.)

—  Отже, до складу ґрунту входить повітря.

—  Для чого потрібне повітря у ґрунті? (Повітря потрібне для дихання коренів. Щоб у ґрунті було більше повітря, його розпушують.)

Робота у парах

—  Розгляньте фото на с. 51 угорі.

—  Які живі організми живуть у ґрунті?

—  У ґрунті живуть дощові хробаки, личинки комах, миші, кроти, хом’яки, ховрашки.

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Продовження роботи за підручником (с. 51)

 Робота з прислів’ями

—  Поясніть і запам’ятайте прислів’я!

•   Без перегною, не буде врожай горою.

•   На чорній землі білий хліб родить.

—  Поміркуйте: Земля, земля, ґрунт...

—  Що називає кожне з цих трьох слів?

2.   Завдання для друга природи

—  Порівняйте, чим відрізняються земля та ґрунт. Чи можна ґрунт називати землею? Як ви вважаєте, чому нашу планету назвали Землею?

—  Прочитайте поетичні рядочки про землю на с. 136.

—  Як ви їх розумієте?

V.  Підсумок уроку

—  Що таке ґрунт?

—  Що входить до складу ґрунту?

—  Яке значення має ґрунт у житті природи?

—  Для яких тварин ґрунт є домівкою?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.